Onze middelste lijkt niks te horen van wat je zegt of het boeit hem niet. Vandaag zei hij toen hij een oudere man voorbij zag lopen: hallo oud opaatje! Ik was er niet bij en mijn man was bezig met de baby en de oudste zei dus neeee M niet zeggen! Waarop mijn man reageerde met; wat niet zeggen en toen hoorde hij het. Hij kon hem dus niet direct corrigeren want dan had hij sorry moeten zeggen. Enfin, ik ging daarna in gesprek met M maar het lijkt gewoon als je zo’n gesprek voert dat hij het niet echt hoort. Hij hoort het wel en geeft wel reactie of samenvatting maar het voelt als niet echt, alsof hij het zo weer doet. En dat doet hij met alles. Hij luistert mega slecht. Vooral bij mijn man omdat die ook minder consequent is dan ik.
Voorbeeld: man ging naar dorp want moest paspoort ophalen van M. M wilde Pokemon kaarten kopen. Man geeft aan, nee dat is niet nodig. Nou hij ging krijsen door het lint, k. Papa alles. Kijk ideale geval ging je dan terug naar huis maar dat paspoort moest ECHT gehaald worden dus mijn man liep met een krijsend kind (hij hield we voet bij stuk) door het dorp en schaamde zich kapot. Als je dan daarna hier een gesprek over voert is het ja maar ik wilde dat en het mocht niet. En als iets niet mag dan ontploft hij. Overigens doet hij dit op school en bso dus NIET maar thuis wel en nu dus een paar weken al wat heftiger dan normaal. Het lijkt nu wel even alsof zijn oren kwijt zijn.
Voorbeeld 2: hij heeft een tekentablet gekregen. Zit hij te tekenen en iets lukt niet en hij smijt hem van zich af. Ik zeg dat hij dat niet moet doen want dat hij daar stuk van gaat en dat hij er dan niet meer mee kan spelen. Vervolgens doet hij het gewoon WEER. Ik herhaal dit en zeg: dus ik leg nu je tekentablet weg. Reactie: boeit me toch niet ik vind hem toch stom.
Het enige wat enigszins helpt is geen iPad of tv tijd. Maar ja dan krijgt hij weer zware driftbuien en al houd ik dat 3 dagen vol dan blijft hij ook 3 dagen lang rond die tijd zeuren/boos worden/stoute dingen zeggen etc
Dus iemand nog tips? Want misschien zie ik het niet meer helder hoor