Vulpen
Voor we er eindelijk uit zijn dat ze sip is of niet lekker in haar vel zit, heb ik al een aantal het gevraagd, geraden, met schouders ophalen als antwoord. Ik denk dat school toch wel een grote oorzaak daarvan is. Ik heb het idee dat ze zelf niet zo goed weet wat haar plek in de groep is, ze speelt vaak alleen buiten, weinig speelafspraakjes. Ze wil geen werkjes maken, maar spelen in de klas. Sinds de kerstvakantie voorbij huilt ze veel sneller. Ik weet ook niet echt goed of het nut heeft om weer met de juf te praten omdat ze zich op school heel anders laat zien, een vrolijk meisje, ze doet leuk mee met alles en ze komt ook goed mee. Toch verteld ze thuis vaak een ander verhaal, soms verzint ze ook dingen. Van de week vertelde ze mij bijv dat haar voet zo pijn deed omdat een kindje op het schoolplein haar geduwd had en toen was ze gevallen. Even later vertelde ze tegen puber dat haar voet zo pijn deed omdat ze bij het zebrapad gestruikeld was, tussen de 2 redenen waarom haar voet pijn deed zat nog geen 10 minuten. Beide kunnen natuurlijk gebeurd zijn, maar ik betrap haar wel vaker op kleine verzinsels. Haar denkbeeldige vriendinnetje is ook weer terug, daar hadden we al een tijdje niks meer over gehoord en nu heeft ze het steeds weer over haar.
Pfff.. misschien toch maar een mailtje naar de juffen tikken, hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me besef dat ze het eigenlijk niet zo erg leuk vindt op school.