Zonnebloem Wat hier heel erg hielp bij de oudste, die zich ook verveelde tot aan het onhandelbare toe, is dat we voorgesteld hebben aan hem, dat hij in de klas eens een briefje aan de juf schreef met wat hij zou willen doen. (hij heeft dat overigens pas dit schooljaar gedaan)
Het was een enorme stap, koste heel wat tijd en driftbuien, maar het was de eye opener voor school. (hij schreef: "ik wil graag een les geven over priemgetallen aan onze klas")
Vervolgens hadden we een gesprek, en zit hij in een plusklas en daarnaast plusgroep voor rekenen, lezen en schrijven, ze houden de balans tussen leren/creatief (wat hij leuk vind) etc. Nu is dat pas 2 weken, dus nog even aankijken natuurlijk, maar de juf zei , hij is echt veel verder dan wij dachten, hij mag nu 2 andere kindjes uitleg geven ook. Naja, er gebeurde ineens heel veel na dat briefje.
Ligt natuurlijk ook wel aan de juf.
Wel echt vervelend dat school niet zo meewerkt, jullie hadden speciaal voor deze school gekozen omdat ze juist daarmee leken om te kunnen gaan toch? Ik zou zeker dat traject proberen in te zetten met de leidsters van de psz!