Hopsatee moeilijk he! Hier is A (ook net 6 geworden) diegene die het heel lang volhoudt. E (wordt ook 9 over een maand) slaapt vroeger en eerder in. Nu het vakantie is zijn we ook wat losser geworden. Om 21u30 ligt E echt te slapen en A kan dan nog gerust op haar kamer zitten spelen of om een verhaaltje vragen 😃
S is nu 11 en die heeft haar eigen bedtijd, ze kijkt ook niet echt naar haar, maar dus ook niet naar E 😆
Het 'probleem' is ook dat ze het vroegst wakker wordt uit zichzelf en dan ook gedurende de dag niet moe is.
Dat kind heeft energie voor 10... dus voor nu laat ik het maar een beetje, ik zorg wel dat ze in bed ligt op een beetje normaal uur en ik hoor haar vaak dan hele verhalen vertellen tegen de knuffels.
Misschien voor nu, op vakantie, S. toch meebrengen naar bed en als M slaapt (want hij is gewoon moe), komt S weer uit bed? Dan speelt hij wel een spelletje mee maar als dat ervoor zorgt dat M gewoon slaapt is het misschien een optie? Aan de andere kant is zelf ervaren zoals Zonnebloem zegt misschien ook een goed idee. Bij A werkt dat dus niet, die ervaart en kan de dag daarna gewoon functioneren 😂