iMoeder ik denk dat je die groepen nog het beste kan vergelijken met een forum eigenlijk.
Ik had het toevallig gisteren nog, ik reageerde op een specifieke vraag, iemand anders reageerde weer op mijn comment en we raakte verder in gesprek. Uiteindelijk privé voort gezet en nu zijn we vriendjes. Haast net zo laagdrempelig als vriendschappen sluiten in de zandbak, alleen woont zij in Pennsylvania 😅
Het helpt overigens wel om niet al te grote groepen uit te kiezen of te willekeurig. Gebaseerd op een specifieke interesse is makkelijker dan een groep over Netflix-abonnees of ouderschap ofzo. En hoe kleiner de groep, hoe vaker je dezelfde namen tegen komt en kunt inschatten of het klikt. Maar eigenlijk is dat ook gewoon vergelijkbaar met het verschil tussen een zp of dit forum, een kleinere groep gaat sneller de diepte in en dat maakt het makkelijker om persoonlijke connecties aan te gaan.
Ik heb mijn beste vriendin ook op Facebook ontmoet trouwens, maar dat kwam omdat ik per ongeluk op een verkeerd knopje had gedrukt. Ik kwam er pas achter toen ze mijn vriendschapsverzoek accepteerde dat ik tijdens het scrollen per ongeluk een verzoek gestuurd had, en we bleken gemeenschappelijke vrienden te hebben en elkaar ooit gezien te hebben op een feestje. Een paar zinnen later ontdekten we dat we maar 2 straten van elkaar woonden en zijn we maar gewoon thee gaan drinken. 😊