Ysabella Wat blijkt, N en Z waren met 4 maanden precies even lang, maar het scheelde wel 1.3 kilo in gewicht.π± Achteraf gezien hebben we N dus echt overvoed.π En woog hij met 9 maanden al 10 kilo.
Ik denk niet dat je hierop die conclusie kan trekken. Om een baby te overvoeden moet je wel wat moeite doen en een hoop signalen negeren: een kind is heeft namelijk buikpijn en geeft over.
RΓ©my is 7 maanden en ruim 9 kilo. Hij eet als een bouwvakker. Volgens jou zou hij dus overvoed zijn? Ik kan je vertellen dat dat niet zo is. Ik denk ook niet dat N dat persΓ© was, tenzij hij symptomen van overvoeding liet zien. Maar dat weet ik niet π
Het afgieten en 'kleinere flessen en vaker voeden' is niet universeel 'het beste' om te doen. Als een arts dat adviseert dan is dat op maat gegeven advies.. echt helemaal niets mis mee natuurlijk, maar niet het beste of een regel voor elke baby. Voor mijn baby zou kleiner en vaker namelijk helemaal niet het beste zijn, mijn arts adviseerde daarom om grotere flessen te geven. Maar ik geef anderen niet meteen het advies om grotere flessen te geven. Wel dat het geen kwaad kan om grotere flessen te geven (tenzij anders geadviseerd door een arts uiteraard)
Elke baby is anders, en je moet kijken naar wat het beste is voor de baby die je voor je hebt liggen. Baby's doen niet aan boekjes, net zo min dat wij volwassenen dat doen. Ik denk niet dat het terecht is om jezelf voor je spreekwoordelijke kop te slaan dat je N hebt overvoedt of Z hebt ondervoedt. Je kijkt naar je baby en als je er niet uitkomt dan schakel je advies in van een kinderarts, dat heb je gedaan (goede moeder) en nu is Z een tevreden babytje met de juiste hoeveel eten voor hem op maat gemaakt π