J wilde weer eens niet slapen. Spelletjes spelen is veel leuker! Eerder was het genoeg om voor hem te zien voor zijn deur, nu vind hij dat niet genoeg. Ik ben naast zijn bedje gaan zitten, knuffel en speen uit bed gooien terwijl hij hard lacht. Langer wachten met terug geven ipv direct werkt iets beter, dan gaat het niet meteen weer op de grond. Hand op zijn buik of rug als hij gaat liggen, aaien... langzaam maar zeker blijft hij steeds langer liggen ipv weer opstaan. J lijkt te blijven liggen, hand langzaam weg en begint te huilen. Weer opnieuw beginnen. Na een tijdje blijft hij weer liggen, speen en knuffel zijn toch wel interessant. Hand weer langzaam weg, hij blijft liggen en is stil. Langzaam opschuiven naar de deur, geen reactie. Buiten de deur, geen reactie. Man gaat naar bed en vindt dat ik het wel lang vol houd zo, ja ik denk dat hij aan het uittesten is in zijn zin te krijgen. Nee johπ. Voorzichtig de deur dicht, huilen! Deur weer een stukje open, stil. Hup naar beneden en hopen dat hij nu eindelijk gaat slapen. Straks maar heel voorzichtig zijn deur dicht doen...