Ze is nu 4 maanden.
Ondanks dat ik anders van plan was, heb ik dus uiteindelijk maar een dosis overgeslagen. En heeft ze maar 2 of 3 dagen 2 dosissen op een dag gehad. Daarom dacht ik dat dat wel kon.
1 a 2 keer in de week is inderdaad op zich niet schrikbarend weinig. Zeker omdat ze nog volledig borstvoeding krijgt. Daarom zocht ik er eerst een tijdje niks achter. Maar ze heeft er gewoon last van.
Voor de lactulose was ze dan redelijk rustig tot ongeveer 1,5 dag nadat ze voor het laatst gepoept had. Zat er langer tussen, wat dus iedere keer was, dan werd ze onrustig. Overstrekken, veel windjes, sowieso rusteloos met haar lichaampje. Onrustig drinken ook en meer mondjes teruggeven.
Met de lactulose kwam het dus dezelfde dag al flink los. En daarna werd het uiteindelijk minder. Dus ik dacht dat de verstopping wel weg was.
Ik weet dat het buikkrampen kan veroorzaken. Die had ze volgens mij ook wel. Maar toch zat er gevoelsmatig wel verschil in tussen of het door de lactulose kwam of niet. Wat het verschil precies was, kan ik niet goed uitleggen. Maar voor mijn gevoel wist ik wel wanneer haar onrust door de lactulose kwam en wanneer niet.
Morgen bel ik in ieder geval maar weer de ha om daarmee verder te overleggen. Ik vind het zelf met dit soort dingen snel moeilijk om te bedenken waar ik goed aan doe. Dus hopelijk kan ik op deze manier met wat meer vertrouwen een plan maken.
De lactatiekundige onthoud ik ook nog even.
Ik wacht voor nu in ieder geval wel met het geven van vaste voeding tot ik wat meer duidelijkheid heb over haar darmen.