[verwijderd] Fijn dat er goed naar haar gekeken is en dat er nu iig een plan is. Ik hoop dat het gaat helpen. Kan je misschien een vriendin, buurvrouw of familielid vragen om D. af en toe op te halen, wanneer dit echt haar ritme erg zou verstoren?
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen wel eens heb gedacht: "zou ze niet gewoon enorm overprikkeld zijn?" Ik kon er niet goed mijn vinger op leggen en het beargumenteren, vandaar dat ik het niet heb opgeschreven. Het was meer een gevoel en dat ik sommige dingen herkende van R. Zij was (en is) enorm prikkelgevoelig. Ik kon echt maximaal een dagdeel per dag met haar er op uit of bezoek ontvangen, anders zat ik met een zwaar overprikkelde en huilende baby. En dan echt niet 7 dagen per week een dagdeel, want dat ging ook helemaal fout. Concreet hield dat in dat als ik 's ochtends met haar in de wandelwagen naar het winkelcentrum was gelopen, daar een paar winkels in was gegaan en boodschappen had gehaald bij de supermarkt, dat ik dan 's middags thuis moest blijven en ze in haar eigen bedje moest slapen. Óók als ze in de wandelwagen gewoon een slaapje had gedaan. Op verjaardagsvisite in een vreemde omgeving en met veel mensen was echt een no go, net als de hele dag meerdere mensen bij ons over de vloer. Als ik soms lees wat jullie allemaal doen als gezin (kan nu niks concreets verzinnen) dan verbaast dat me wel eens, omdat ik niet zie hoe je dat met een baby voor elkaar krijgt. Maar dat komt dus doordat ik alleen R. als baby als referentiekader heb.
Heel verhaal, maar ik hoop vooral dat het gaat helpen om haar tot rust te brengen en weer ontspannen te krijgen.