Louelle81 Misschien is het dan gewoon een heel joviale man die erg fysiek is. Sommige mensen hebben dat en daar is op zich niks mis mee. Als student had ik eens een huisgenoot die ook heel fysiek was. Tijdens het praten praatte ze echt met heel haar lichaam, ze zat of stond nooit stil en ze raakte ook regelmatig even je arm of je schouder aan. Dat was gewoon haar manier van doen. Bij zulke mensen is het denk ik belangrijk dat ze zichzelf er bewust van zijn en hun voelsprieten uit hebben staan om te zien of anderen dat wel of niet op prijs stellen, maar er ligt ook een rol bij de omgeving om grenzen aan te geven als het als onprettig wordt ervaren.
Met spelen en stoeien met de buurtkinderen of boxen geven vind ik op zich niks mis, zo lang het daar bij blijft. (Corona even buiten beschouwing gelaten.)
Die zoen op de wang vind ik wel raar en op het randje van wat gepast is, maar ik ben het ook eens met Ysabella. Het is maar een kus op de wang. Laten we het ook niet groter maken dan het is. Als ze er zelf een beetje giechelig over doet en zegt dat de baard prikte, zou je kunnen vragen of ze het prettig vond dat hij haar een zoen gaf. Als ze dan nee zegt, zou je kunnen zeggen dat ze dat volgende keer mag aangeven: " ik vind het niet zo fijn als je me een zoen geeft, wil je dat alsjeblieft niet meer doen?" Of: "ik wil ook liever een box."