Vulpen Een 9😱 Dan leg je de lat ook wel heel hoog hoor, zeker als je nog een peuter hebt.
Dat was het eerste wat ik ook dacht 😬.
Je schrijft veel dingen op, wat ik ook herken, maar wat ik niet als een struikelblok herken. Wij praten ook niet avonden lang over onze dromen of hebben veel gezamenlijke interesses. Onze interesses liggen op veel vlakken zelfs lijnrecht tegenover elkaar.
Het is voor ons echter geen struikelblok omdat het gevoel gewoon goed is. Ik hou gewoon zielsveel van hem, ondanks onze verschillen. Ik vraag mij af als we wel heel veel zouden delen, maar zonder het positieve gevoel of we het dan vol zouden houden?
Wat ik misschien vooral wil zeggen is in hoeverre je invloed kan hebben op het creëren van het gevoel dat het wel oké zit tussen jullie, hoeveel tijd en energie jullie er ook in steken. Heeft het met te hoge verwachtingen te maken? Een 9 vind ik in deze levensfase ook wel veel gevraagd en wat is precies een 9? Of is dit gewoon wat het is en zit er gewoon niet meer in?
Ik denk niet dat je mensen in de kern echt kan of moeten willen veranderen. Relatietherapie kan helpen om op bepaalde vlakken wat te veranderen in de interactie, maar acceptatie van elkaars verschillen levert meer op. Kost dit echter zoveel bergen energie en moeite dan vraag ik mij af of de verschillen wel overbrugbaar zijn. Of is er gewoon nog te weinig gevoel om dit nog van elkaar te kunnen verwachten.
Ik ben het daarin ook wel eens met Deliana Ontzettend knap dat jullie hier al zo lang zo hard aan het knokken zijn, maar wanneer houdt het op? Als je na een jaar knokken alweer zo terugval hebt. Ik zou het wel oppakken, maar ik zou zelf niet jaren op deze manier doorgaan. Ik hoop dat jullie er ondanks alles toch uit gaan komen. Veel succes en geluk gewenst!