[verwijderd] de eerste maand word niet vergoed omdat eerst ‘bewezen’ moet worden in die maand dat de voeding ook daadwerkelijk helpt. Dus wij zijn aankomende maand 120 euro kwijt aan voeding. 😭😂

En pepti werkt ook heel vaak niet eens voldoende, wat een situatie zeg! Hopelijk komt er gauw meer rust voor jullie!

• [verwijderd]

Ysabella ik hoop dat dit het is en dat hij snel van de pijn af is met de juiste voeding. Wanneer zou je effect moeten gaan merken?

Ysabella

Er is een Facebook pagina waar nieuwe blikken koemelkvrije voeding wordt aangeboden, kan ik je wel sturen. Meestal pepti daar per pot 10 euro.

Olivier drinkt nog steeds neocate, wij moesten toen alleen het eerste blik pepti zelf betalen. Misschien je verzekering bellen?

Ik zou het dan wel via de kinderarts laten lopen. Wellicht krijg je het dan wel meteen vergoed of na 1 blik ipv 4.

Ysabella
        Leuk bedrag hè? Dat lurkt zoontje ook maandelijks naar binnen🙈. Maar als het werkt betaal je dat natuurlijk gewoon.. hopelijk krijg je het straks wel gewoon vergoedt en helpt het bij je zoontje.

[verwijderd] ik weet niet wanneer we verschil moeten kunnen bemerken. Hopelijk heel snel.

1986Lynn dat zou ik inderdaad wel graag willen weten.
          Gaf hij bij de pepti ook zoveel terug? Dat spul is zo waterig, dat er elke keer ontzettend veel weer terug gegeven word. Morgen maar indikken.

Cactusje laten we het hopen... ik ben een beetje bang van niet.

nieuw probleem: de pepti is zo dun dat telkens de halve fles er weer uitkomt door het persen. 😭

Ysabella
            Oh balen zeg dat het er steeds weer uit komt..
            Ziet zijn poep er wel normaal uit?

Cactusje ja vandaag maar jbpm halen.

ja dat ziet er normaal uit, maar hij poept maar 1 keer in de 3 dagen wat ik zelf erg weinig vind voor flesvoeding.

Ysabella
                Ik heb me toentertijd met kleine meid laten vertellen dat ook met flesvoeding een paar dagen ertussen prima is. Daarmee stopt je kleintje natuurlijk niet met persen. Het was bij haar eigenlijk ook te hard, meer klei dan smeuïg, en toen moesten we eerst olie in de fles doen, daarna dulcolax geprobeerd wat natuurlijk ook niet werkte en toen lactulose. De lactulose hielp wel om het op gang te brengen. Het is wat met die kleintjes...

Cactusje naar zeg dat het bij haar zo’n pijn deed. Gelukkig hielp de lactose anders zit je op een gegeven moment echt met je handen in het haar.

toen straks heb ik bij de fles hiervoor voor het eerst jbpm gebruikt, ik heb het idee dat hij pijnlijkere krampen erdoor krijgt. Normaal huilt hij niet echt met krampen en nu heb ik het idee dat hij wat meer huilt...

Ysabella
                    Dat kan hoor, dat ze juist last krijgen van krampjes e.d., zelfs verstopping kunnen ze ervan krijgen. Het werkt niet voor elk kind even fijn. Mijn oudste kon er prima tegen, kleine meid poepte toch al niet uit zichzelf en zoontje kreeg er direct diarree van.

Cactusje is er nog iets anders waar ik het mee kan indikken of moet dat weer via de arts?

Ysabella
                        Pure jhbpm schijnt beter te zijn. De 'bijwerkingen' komen door de toevoegingen heb ik vaak gelezen. Volgens mij is dat heel makkelijk online te bestellen, wel stukje duurder maar je bent er minder van nodig.

Ysabella

Ja, ik dikte alle voeding in met pure jhbpm.

Ik zal je de Facebook even in privé bericht doorgeven.

Ik haalde pure jbpm bij de bio winkel, anders kon mijn jongste er ook niet tegen.

• [verwijderd]

Mijn zoon had ook kma en hij kon ook niet poepen.
                        Omdat het er bij hem wel zat, maar hij het er niet uit kreeg, gebruikte ik op dat moment Microlax bij hem. Een soort laxerende klysma wat we toen aangeraden werd door een huisarts.
                        Dan poepte hij daarmee de verstopping eruit en dan volgde de rest binnen no time.
                        Is niet iets voor elke dag, maar voor af en toe om het weer even op gang te helpen. (Max half tubetje gebruiken)

Gisteren gelijk de goede jbpm besteld.

vannacht heeft hij voor het eerst best goed geslapen. 😱 Van 00.15 tot 03.00 ( hij had door mijn man al de fles om 23.15 gehad) En na de fles van 03.00 heeft hij zonder krampen tot 05.15 geslapen. 😎

Hopelijk zet dit door en is dit niet een eenmalig iets.