[verwijderd] geitenmelk schijnt voor 90% op koemelk te lijken en veel kinderen met koemelk allergie gaan er juist niet goed op. ( heer mijn man uitgezocht vandaag.) dus ik denk niet dat mijn man daar achter staat. Wat ik wel snap.

Ik hoop gewoon heel erg dat we die voeding weer krijgen met een akkoord van een arts zodat het vergoed word. 🙈

Ysabella
    Even gekopieerd van de site van kabrita, de geitenmelk die kleine meid kreeg en zoontje nu ook.

Bij een medisch vastgestelde koemelkallergie reageert een baby allergisch op de eiwitten in koemelk. Helaas geldt ook voor geitenmelk dat er ondanks de relatief lage hoeveelheid αS1-caseine, er toch nog te veel overeenkomsten in de eiwitstructuur bestaan met koemelk. Hierdoor is het risico groot op een kruisreactie. Om deze reden is geitenmelk geen geschikt alternatief bij een medisch vastgestelde koemelkallergie en wordt aangeraden in overleg met de arts een geschikte voeding te kiezen.

Poepen mag in principe een aantal dagen tussen zitten. Kleine meid poepte heel weinig oog gewoon helemaal niet. Wijn hielpen haar regelmatig met een thermometer om er vanaf te komen tot ze uit zichzelf kon toen we overstapten op geitenmelk en probiotica. Bij haar was er dan geen vermoeden van kma.

Mijn man haalt nu medicatie op tegen het maagzuur! Als er dinsdag geen verbetering is krijgen we een verwijzing voor een kinderarts. Super fijn dat de huisarts goed luistert en we nu dingen kunnen gaan uitsluiten. 👍

• [verwijderd]

Ysabella inderdaad een fijne huisarts, maar ook super goed dat jullie snel zelf actie hebben ondernomen!

[verwijderd] ja ik hoefde niet eens echt mijn verhaal te doen hij zei eigenlijk direct ‘ luister eens ik schrijf dit en dit voor je voor en dinsdag wil ik dat je contact met mij opneemt om te vertellen of er verbetering is, zo niet dan verwijs ik je direct door naar het ziekenhuis.’

Ik was positief verrast! 👍

• [verwijderd]

Super fijn zo’n huisarts! Hopelijk slaat het aan!

[verwijderd] ja heel fijn! Ik ben nog niet zo vaak bij deze huisarts geweest dus ik wist in dit geval ook niet precies wat ik kon verwachten.
          hij heeft toen straks dat spul tegen maagzuur gehad en tot nu toe ligt hij rustig in de box in het voedingskussen zonder al te veel ongemak. 😊

Wat fijn dat de huisarts direct iets heeft voorgeschreven ❤️ Hoop zo
          voor jullie en de kleine dat het helpt.

Lovely83 ja ik was zo opgelucht. Of het nou werkt of niet ik heb nu tenminste het gevoel dat we iets proberen te doen. En als het niet helpt kunnen we dit van het lijstje strepen.

• [verwijderd]

Ysabella ach nee. Ik had gehoopt dat dit zou helpen 😢. Dinsdag weer contact met de huisarts of morgen al?

[verwijderd] eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat dit niet zou helpen, mede omdat ik denk aan koemelk allergie.
                Hij zei dat ik dinsdag moest bellen dus dan voelt het een beetje opdringerig om maandag te bellen. 🙈 Dinsdag heb ik ook een afspraak bij het cb. Misschien dat hun al akkoord kunnen geven op de voeding, scheelt weer een ritje ziekenhuis...

Ysabella
                  Vervelend zeg! Heeft hij ondertussen al wel weer gepoept? Kan me die ellende nog goed herinneren van kleine meid, veel krampjes, continu liggen persen snachts maar zonder resultaat. Misschien zou je voor het vermoeden van kma morgen al wel kunnen bekken met het cb voor akkoord van de voeding. Pijn e.d. moet gewoon zo snel mogelijk opgelost worden.

Cactusje ik zal zo even kijken, ik kan niet onthouden hoe het heet en hij moet nog een kwartier rechtop zitten. 🙃

Hij heeft alweer 2 dagen niet gepoept... Morgen anders maar weet het cb bellen inderdaad.

Cactusje hij krijgt nexium maar ik heb net gelezen op ZP in een oud topic dat je eigenlijk het hele zakje moet geven voor een goede werking Ivm de witte bolletjes die er in zitten of zo. En ik moet de dosis halveren van de huisarts. (5 mg)

Ysabella
                    Hmm.. dan kan het zijn dat hij te weinig krijgt. Ook heb toen best veel gelezen over de medicatie voor reflux, de ene baby doet het goed met nexium, de andere heeft weer een ander soort nodig. En soms is het ook even zoeken naar de juiste dosering.

Hier krijgt zoontje omeprazol, bij het ophalen bij de apotheek instructie om 2x daags 1ml te geven. Na ruim een week huilde zoontje nog net zoveel, ha gebeld, ja maar hij moet 2x daags 2ml staat hier in de computer. Dat moesten we een week proberen, als het niet werkte weer bellen. Na een paar dagen ging het langzaam beter, ondertussen heb ik zelf weer opgehoogd omdat hij weer begon te huilen bij een fles en hij ondertussen een kilo zwaarder was. Omeprazol mag een halve ml per kilo per keer. Toen ging het al gauw weer goed.
                    Je zou dus nog net de ha kunnen overleggen een heel zakje te geven, en sowieso kijken of je zo gauw mogelijk over kan stappen op andere voeding.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ysabella inderdaad akkoord vragen voor de voeding. Hopelijk dat dit beter gaat helpen. Al dan niet icm hogere dosering medicatie. Bij mijn dochter hebben ze uiteindelijk echt het zuur gemeten en op basis daarvan medicatie voorgeschreven. Dit was veel hoger dan wat eerst standaard werd gegeven. Dat was alleen een heel naar onderzoek. Er wordt dan een soort sonde door de neus naar de maag gebracht. Ze heeft echt gegild bij het naar binnen brengen van het slangetje 😢. Niet echt een aanrader. Ik zou dan eerst liever andere voeding proberen in jullie situatie.