J spuugde en huilde veel doordat alles verkrampt zat en hij in een cirkel terecht kwam (maagzuur- drinken - spugen - maagzuur etc). Doordat hij als sterrenkijker lag zat zijn schedel niet helemaal goed meer waardoor hij vermoedelijk hoofdpijn had en van nek tot kont verkrampt en dat zit weer in verbinding met de maag.

Op aanraden van de vk naar een osteopaat geweest en dat hielp echt goed. Dus misschien is dat nog een optie?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Wat ik nog zou willen meegeven bij een vermoeden van reflux is om ook niet te lang aan te modderen. Deze fout heb ik bij mijn oudste gemaakt met als gevolg een zwaar ontstoken slokdarm met 10 weken. Daar kwamen we pas achter toen ze als huilbaby werd opgenomen in het ziekenhuis. Achteraf kijk je een koe in de kont, maar hadden we maar eerder medicatie geprobeerd. In plaats van ons wekenlang geklooi met schuine bedjes, indikken borstvoeding, osteopaat etc. Pas met ruim 9 weken zijn we gestart met nexium, maar de boel was door maagzuur al te ver ontstoken geraakt.
Onze dochter was een huilbaby (ook lang nog nadat de slokdarm alweer genezen was, dus zeker niet de enige oorzaak), maar ik denk dat dit ook zeker niet helpend is geweest in het hele verhaal.

Wat @[verwijderd] zegt niet te lang aanmodderen. Doe je voeding al indikken? Dan zou ik dit eerst doen aangezien de kans groot is dat je huisarts je dit ook eerst zal aanraden. Heb je 't idee dat dat niet helpt dan idd huisarts bellen en eig medicatie eisen. Met medicatie moet je snel wel verbetering merken, merk je dat niet weet je eig ook vaak wel dat dat 't niet is en heb je 't maar uitgesloten.

Oh ja en over 't stukje koemelkallergie dat hij geen slijmerige poep heeft. Symptomen kunnen heel anders zijn, hier ook beide kinderen kma en beide andere symptomen, hoewel sommige wel overeen kwamen. Maar bedoel hij hoeft geen slijmerige poep te hebben. Maar voor wat ik nu lees gok ik eerder op reflux

Morgen word ik gebeld door de huisarts. Het is weer feest... hij kreunt ontzettend hard. Ik ga het vannacht eens opnemen ldat ben ik namelijk net vergeten. Het is een heel hard Uh/eh geluid.

Zelf twijfel ik of het reflux is... Ik denk eerder koemelk allergie of een combi van beide. Hij neemt een hap lucht.. probeert te persen... schreeuwt ( want zo hard produceert hij het geluid uit dat kleine lijfjeπŸ˜‚) roept uhhhh en onder tussen komt er spanning op dat lijfje, benen gaan omhoog handen in de lucht en dan houd het voor 20 seconde weer op. Ondertussen slikt hij dan voeding weg en soms komt er een gedeelte van de voeding er weer uit.

Hij ligt nu weer op mijn buik en is direct een stuk rustiger.

Hopsatee bedankt voor alle leefregels, ik moet zeggen dat wij alles al toepassen behalve dat indikken. Ik ben alleen een beetje sceptisch over dat indikken met jbpm aangezien het bij N ook niet werkte. πŸ™ˆ

Ysabella Oh ja goede toevoeging heb ik bij de oudste kort gedaan maar dat werkte niet dus dat heb ik verder ook niet gedaan!

Born2bme die belt morgen tussen 11 en 12. Ben benieuwd of hij medicatie gaat voorschrijven. Ook wil ik naar de kinderarts voor koemelk vrije voeding.

Ysabella trouwens nu zeg je wat. Mijn dochter kreunde ook heel erg. Had het toen ook een keer opgenomen en aan de huisarts laten horen. Die zei pijn darmpjes. Daarnaast kreeg ze flinke uitslag op haar wangen. We zijn toen overgestapt op hypo allergeen. En alhoewel men zegt dat het dan geen zin meer heedt. Had het haar echt geholpen! Kreunen stopte en de uitslag verdween. We hebben haar tot aan de dreumes voeding hypo allergeen gegeven.

Louelle81 ging dat kreunen de hele nacht door? Gelukkig hielp de andere voeding, het is zo sneu als ze zo in hun bedje liggen.

Hier hoor ik Z boven kreunen als ik beneden bezig ben met een flesje maken...

Bijkomend probleem nu is dat hij al 3 dagen niet gepoept heeft. Dat kan ook niet goed zijn.

Ysabella ze begon in haar bedje. Ze kreunde zo erg en ook beentjes intrekken. Het was ook heel hard, ik herkende het niet van mijn zoon. Het viel echt op, en werd er zelfs bang van. Vandaar dat ik het ook had opgenomenπŸ˜‚.

Toen nam ik haar altijd bij me. Buik op buik. Dat verwarmd het buikje en dan doet het ook minder pijn. Maar de Nutrilon hypo allergeen hielp echt meteen! Haar huidje verbeterde meteen en het kreunen hield op. Ja kon toeval zijn? Maar ben weer een keer terug gegaan naar normale voeding en ze had meteen weer last.

@Ysabella gewoon ff pot km vrije kunstvoeding kopen, zeggen dat je moest uitproberen. Dan weet je voor jezelf alvast of dat 't is voordat je bij de kinderarts terecht kan en miss spaart je dat de provocatie test in 't zh. Sommige kinderartsen willen dat nog weleens doen. En je hebt hopelijk al wat sneller een rustigere baby. Kans als 1e het had is de kans groter dat 2e het ook heeft

Je kunt ook het cb bellen. Die cb arts kan ook de voeding voorschrijven.

Louelle81 precies het zelfde als hier dus. Ik wist ook niet wat ik meemaakte Haha. πŸ™ˆπŸ˜‚
              Het ding is dat ik nu niet 2 keer in korte tijd van voeding wil veranderen, dus ik wacht even qua voeding de huisarts af.
              Dat moet wel een hele opluchting zijn geweest dat het zo snel beter ging, zoveel buikkrampen zijn vreselijk!

Born2bme het stomme is dat ik nog 9 potten heb staan... die nu over de datum zijn. πŸ€¦πŸΌβ€β™€οΈ
              Ik wil nog even de huisarts afwachten voordat ik van voeding wissel. N kreeg het de vorige keer zonder provocatie test dus Z hopelijk nu ook.

Koemelk allergie zit trouwens wel in de familie, mijn moeder ik en N hebben het allemaal gehad.πŸ™ˆ Het zou saai zijn als Z er geen last van zou hebben. πŸ˜‚

• [verwijderd]

De klachten herken ik erg van toen mijn zoon kma had.
              Als de KA geen pepti oid wil voorschrijven, probeer dan eens geitenmelk. Kruidvat heeft dat ook gewoon.

[verwijderd] geitenmelk schijnt voor 90% op koemelk te lijken en veel kinderen met koemelk allergie gaan er juist niet goed op. ( heer mijn man uitgezocht vandaag.) dus ik denk niet dat mijn man daar achter staat. Wat ik wel snap.

Ik hoop gewoon heel erg dat we die voeding weer krijgen met een akkoord van een arts zodat het vergoed word. πŸ™ˆ

Ysabella
                  Even gekopieerd van de site van kabrita, de geitenmelk die kleine meid kreeg en zoontje nu ook.

Bij een medisch vastgestelde koemelkallergie reageert een baby allergisch op de eiwitten in koemelk. Helaas geldt ook voor geitenmelk dat er ondanks de relatief lage hoeveelheid Ξ±S1-caseine, er toch nog te veel overeenkomsten in de eiwitstructuur bestaan met koemelk. Hierdoor is het risico groot op een kruisreactie. Om deze reden is geitenmelk geen geschikt alternatief bij een medisch vastgestelde koemelkallergie en wordt aangeraden in overleg met de arts een geschikte voeding te kiezen.

Poepen mag in principe een aantal dagen tussen zitten. Kleine meid poepte heel weinig oog gewoon helemaal niet. Wijn hielpen haar regelmatig met een thermometer om er vanaf te komen tot ze uit zichzelf kon toen we overstapten op geitenmelk en probiotica. Bij haar was er dan geen vermoeden van kma.

Mijn man haalt nu medicatie op tegen het maagzuur! Als er dinsdag geen verbetering is krijgen we een verwijzing voor een kinderarts. Super fijn dat de huisarts goed luistert en we nu dingen kunnen gaan uitsluiten. πŸ‘

• [verwijderd]

Ysabella inderdaad een fijne huisarts, maar ook super goed dat jullie snel zelf actie hebben ondernomen!

[verwijderd] ja ik hoefde niet eens echt mijn verhaal te doen hij zei eigenlijk direct β€˜ luister eens ik schrijf dit en dit voor je voor en dinsdag wil ik dat je contact met mij opneemt om te vertellen of er verbetering is, zo niet dan verwijs ik je direct door naar het ziekenhuis.’

Ik was positief verrast! πŸ‘