Pimpelmeesje Van deze site:
https://www.bjvliegenthart.nl/re-attach-therapie
"ReAttach is een methodiek, die ontwikkeld is om mensen te leren informatie op een betere manier te verwerken. Door negatieve ervaringen in het verleden kan de gezonde aanleg van het informatiesysteem in de hersenen verstoord worden. De ReAttach behandeling stelt je in staat alsnog eerder onvoldoende opgeslagen informatie of beperkende patronen op een goede manier te verwerken en een plek te geven. ReAttach is gericht op het verbeteren van het verwerken van informatie, emoties en gebeurtenissen. Je ervaart hierdoor minder problemen in het dagelijks leven, er ontstaat rust en ontspanning."
"In het behandelcontact worden je spanningsniveau, je concentratie en emotiebeleving gereguleerd. De therapeut maakt hierbij gebruik van denkopdrachten en lichte ritmische aanrakingen van de handen. Hierdoor vindt er regulering en op nauwelijks merkbare wijze verwerking plaats. Je wordt ontspannen en krijgt nieuwe inzichten.
"ReAttach is een behandelvorm waarbij je zelf niet hoeft te praten. Dat is fijn als je het moeilijk vindt om te vertellen wat je dwars zit. Daarom is deze behandelvorm ook geschikt als je niet kunt verwoorden wat er precies aan de hand is. Zo wordt je met ReAttach geholpen om feiten, indrukken en gebeurtenissen uit je verleden op een snelle manier te verwerken zodat je daar geen last meer van hebt."
--
Ik kan niet echt een algemene site vinden, maar heb hier en daar wel positieve verhalen gelezen.
Over anderhalve week ga ik dit doen, ik ben erg benieuwd of het voor me gaat werken. Dus vandaar de vraag of er hier dames ervaring mee hebben 🙂