Ik ben echt een kneus met make-up....
Ik heb wel wat dingetjes maar gebruik eigenlijk alleen mascara, en zelfs dat niet elke dag want als ik op de biets naar mijn werk ga biggelen de tranen al voor ik aan het eind van de staat ben over mijn wangen en dan ben ik als ik op mijn werk aan kom net een panda beer.
ben als ik wel make up zou gebruiken bang voor elke regenbui.... dan loopt alles toch uit of niet?

Huggybird ben als ik wel make up zou gebruiken bang voor elke regenbui.... dan loopt alles toch uit of niet?

Ik ben gisteren door de stromende regen gefietst en daarna zat het nog. Ik gebruik waterproof mascara en gisteren had ik ook een setting pray gebruikt. Ik probeer dan wel te zorgen dat er het niet teveel in m’n gezicht regent en je moet niet in je gezicht/ogen wrijven.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Mag ik hier ook haaradvies vragen? De structuur van mijn haar verandert heel erg. Ik word grijzer en dat vind ik op
    zich niet storend. Het mengt zich mooi met mijn haarkleur. Alleen het grijze haar heeft de structuur van schaamhaar 😬. Het is ruw, stug en pluizend. Gewoon niet lekker zacht en soepel vallend, zoals mijn andere haar.

Ik ben niet de persoon die wekelijks tijd gaat besteden aan haarmaskers of ander tijdrovend gedoe. Ik zoek dus een shampoo en cremespoeling tegen ruw en pluizend haar. Of iets wat ik makkelijk in mijn haar kan kneden zonder uitspoelen en inwerktijd. Iemand een tip?

[verwijderd] je zou redken extreme kunnen proberen of aussi 3 minute miracle reconstructor.
      Die 2 producten hebben mijn haar in hele slechte.periodes echt weer een boost gegeven.

• [verwijderd]

Bubblicious dank je. Ik ga kijken of ik dit ook in Frankrijk kan krijgen.

Sevenof9 dit is denk ik zonder sulfaat etc? Dat wil ik namelijk ook proberen. Mogelijk dat ik daar nu wel verschil van ga merken. Las ergens dat dit ook hielp tegen pluizen.

[verwijderd] Goed resultaat zonder daar veel tijd in de investeren haal je denk ik alleen als je bij de kapper iets laat doen. Dan hoef je dat maar twee keer per jaar te doen en rest van de tijd geen omkijken naar. Is wel aan de prijs.

Qua gewone producten kom je al snel bij sulfaatvrije shampoo inderdaad en iets van haarolie. Je zou ook kunnen kijken naar een goede leave in conditioner.
          Ik doe zelf wel regelmatig haarmaskers, dat hoeft op zich qua tijd niet veel te kosten hoor. Ik doe dat erin en ga dan gewoon wat anders doen en spoel het twee uur later uit. En ik maak ze zelf.

• [verwijderd]

Kan iemand voorbeelden geven van sulfaatvrije shampoos? Kom je dan niet terecht in de duurdere shampoos? Kun je die gewoon bij een kruidvat/etos-achtige winkel halen, of moet je dan echt zoeken naar winkels waar je die kunt krikgen?

Ik heb hetzelfde probleem als @[verwijderd]: mijn grijze haren leiden nog meer hun eigen leven dan mijn zwarte haren al doen! 😬

[verwijderd] ja ik geloof dat de meeste daar wel zonder sulfaat zijn.

[verwijderd] ja sulfaatvrij is wel duurder als je gewoon flessen shampoo koopt. Je kunt ook zeep gebruiken, dan is het weer goedkoper. Ik vind trouwens wel dat het uiteindelijk meevalt qua prijs, je haar wordt minder snel vet dus je hoeft het minder vaak te wassen. Je moet dat wel even afbouwen. Je hebt nu ook van Andrélon een paar sulfaatvrije trouwens. Maar andere merken zijn bijvoorbeeld Naïf en Herbelle. Er zijn er echt heel veel dus gewoon even googlen. Edit: ik bedenk me nu dat je bij de Etos wel sulfaatvrije shampoo hebt:
              https://www.etos.nl/producten/love-beauty-and-planet-happy-hydrated-shea-butter-sandalwood-oil-shampoo-120345644.html?gclid=CjwKCAjwrvv3BRAJEiwAhwOdM8BG1w4t-Vv7N9clvpMJh2ho1s1eF_37XjJd0m2JWZGiszTkFgce3xoClGoQAvD_BwE
              https://www.etos.nl/producten/nature-box-avocado-repair-shampoo-120354196.html?gclid=CjwKCAjwrvv3BRAJEiwAhwOdMzZLxT-ZxwJ-kc7vcqc20Qar3olTNf20QeHNym_RXpBlXZ5PD9JHRxoCsOsQAvD_BwE

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] ik las net ergens dat de hema ook een sulfaatvrije shampoo heeft. De hema repair shampoo en cremespoeling a 1,75 per fles. Mooie prijs en krijgt ook goede reviews 👍. Ik vind het anders ook behoorlijk prijzig met mijn lange haar. Ik vind het best fijn om vaak mijn te wassen met al dat modder en slootwater in mijn haar na het sporten 😝.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

iMoeder Goed resultaat zonder daar veel tijd in de investeren haal je denk ik alleen als je bij de kapper iets laat doen. Dan hoef je dat maar twee keer per jaar te doen en rest van de tijd geen omkijken naar. Is wel aan de prijs.

Ik heb het zondag bij de kapper gevraagd, maar wat zij aanbieden (intensieve haarmaskers en Botox voor het haar, serieus Botox 😳), was bedoeld voor extreem droog, poreus of ongezond haar. Mijn haar is wel in goede conditie dus dat zou volgens haar weinig effect hebben. Misschien dat een andere kapper het wel heeft. Alleen de twee keer per jaar dat ik na de kapper moet vind ik al een marteling 🙈.

Ze gaf wel aan dat eventueel sulfaatvrije shampoo (en geloof ik ook zonder parabenen?) kon helpen tegen eigenwijze grijze haren en nog minder wassen. Ik ga na mijn vakantie een aantal testen en kijken of het helpt. Wie weet dat ik in Frankrijk ook al wat kan vinden.

[verwijderd]
                Deze gebruiken mijn dochter en ik voor onze krullen. Zonder sulfaten, siliconen en parabenen. Wij wassen 1 keer per week met deze shampoo en tussendoor met cremespoeling de cocosboost van andrelon.
                We zijn nu de producten van happysoaps aan het proberen omdat we dan minder plastic flessen gebruiken. (Ik begin daar in de vakantie pas mee🤣)

[verwijderd] Geloof het of niet, maar ik heb ook een hekel aan de kapper. Ik denk dat het alweer een jaar geleden is dat ik geweest ben... 🙈 Ik pruts liever zelf thuis aan dan daar een middag aan kwijt zijn...

Qua sulfaat vrij vind ik zelf de groene van Nature Box fijn. Dr Organic heeft ook fijne. Ik was zelf 1 keer per twee weken met shampoo en de andere week met conditioner (co wash). Maar dat is onderdeel van m’n krullen programma. En dat is de leave in conditioner ook.

iMoeder ik vertelde laatst op een verjaardag dat wij zo weinig haren wassen, de afschuw op het gezicht van de zus van mijn schoonzus!! Alsof ik zei dat we maar twee keer per jaar douchen🙄

Huggybird hier ook maar 1x per week hoor.... En dat is eigenlijk niet eens echt nodig 😉