Ik zit in dezelfde fase.
Op zich heb ik een prima diploma (sph) maar sinds de geboorte van mijn jongste (sept 2012) niet meer op dat gebied gewerkt. Verder ben ik single moeder, 2 kinderen met een behoorlijke gebruiksaanwijzing, heb ik een hartritmestoornis waardoor ik alleen regelmatig mag werken en niet met cliënten in de auto mag. En banen binnen kantoortijden liggen (in het pedagogische werk) niet voor het oprapen. Ook heb ik geen extra registraties, die je tegenwoordig in veel sectoren wel nodig hebt
Ik werk nu als huishoudelijke hulp. Dankbaar werk. Maar ik ben 40 jaar en dit is geen werk dat ik nog tot mijn pensioen wil blijven doen. Hoe kom je er nu achter wat je wilt en wat ook nog realistisch is? Fulltime is bv geen optie met mijn gezondheid en de zorgvraag van mijn kinderen. Kortom: ik heb geen idee. Mijn coach van de uitkeringsshizzle wil wel nadenken of er een opleiding (gedeeltelijk) vergoed kan worden met behoud van uitkering. Vanuit mijn werk zijn er geen doorstroommogelijkheden. En ik weet gewoon nog steeds niet wat ik later worden wil.
Iemand advies?