[verwijderd] ik heb mijn hele huis gedaan begin 2018, en ook wel eens gedacht "oeps, dit was nu wel handig/leuk geweest"
Maar ik vind die momentjes niet opwegen tegen het fijne gevoel wat ik kreeg van een minimalistischer huishouden.
Ik heb echter ook niet mijn speciale gelegenheden kleding weg gedaan. Het doel voor mij was 's ochtends als ik mn kast open trek minder onrust te krijgen van keuzes, en minder te kopen.
Dus alle niet-dagelijkse kleding opzij, en overzichtelijk een paar stapeltjes/hangertjes met de kleding waar ik blij van werd. Alles wat oncomfortabel was, ik niet meer droeg, of wat eigenlijk-net-wel-net-niet meer kon ook weg. Die laatste categorie was voor mij extra fijn; bv van die truien die eigenlijk al behoorlijk pluizig zijn, maar die zo lekker zitten dat ik ze 's ochtends in mn bluuuuhochtendwinterbui wel aantrek, maar dan later op mn werk niet bepaald happy in voel π
Sportkleding met voor elke sport zijn eigen ding zou ik ook geen groot probleem vinden, want het geeft geen keuzestress.
Ik heb vooral heel veel dubbele en ongebruikte dingen weg gedaan, en ben kritisch gaan kijken wat ik nog kocht. Want in mn keuken alles kunnen pakken zonder iets opzij te hoeven schuiven of stapels uit elkaar te trekken, dat was echt heerlijk π
Soms moest ik wel iets kopen omdat het stuk ging en ik het dubbele ding had weggegeven. Maar ik denk dat ik alsnog veel minder kocht.
Ik vind het boek van Jelle ook echt een aanrader!