Nescio nog geen idee eigenlijk hoe en wat precies, maar denk dat ik begin met kleine stapjes... een dag, een week, dat zou moeten lukken!
En misschien dingen in categorieën onderverdelen. Bijvoorbeeld een maand geen nieuwe schoenen/kleding voor mezelf. Dat zou moeten lukken. En daarna door gaan 😅
ik wil het sowieso koppelen aan grondige opruiming van ons huis, ik denk namelijk dat we zoveel spullen hebben, dat ik niet eens meer weet hoeveel!
Als voorbeeldje, tig pennen en schriften en ik blijf maar bijkopen omdat we geen vaste plek voor dit soort dingen hebben, en ik ze dus nooit kan vinden 😖 Dus als ik echt eens goed opruim en dingen bij elkaar leg waar ze horen te liggen, dan zal ik waarschijnlijk dat soort dingen minder snel “nodig” hebben.
Ander voorbeeldje, in april moest en zou ik een lounge zwembadje kopen voor in de tuin. Noem het Corona crisis kriebels. Als we dan toch nergens naar toe zouden gaan deze zomer, dan maar zorgen dat we heerlijk konden vertoeven in de tuin. Nu is het juni en het ding is nog niet een keer gebruikt. Sterker nog, ik denk dat ik het niet eens ga gebruiken nu er eigenlijk een water tekort is 😖
Dus een ander idee dat hieruit voortkomt: items die niet vallen onder het hoognodige (eten en huishouden) wil ik eigenlijk opschrijven met de datum erbij en een paar weken/maand later kijken of ik het echt nog steeds nodig heb.
Ik zat vanochtend een Ted talk te kijken van een vrouw die een no spend jaar had gedaan, en daar komt mijn inspiratie een beetje vandaan. Al voor de corona crisis was ik bezig om allerlei uitjes te zoeken hier in de buurt om te gaan doen met ons zoontje en zij had het erover hoe ze inventiever was geworden met het zoeken van uitjes die niets kosten en zo heel veel ervaringen rijker was geworden. Daar kreeg ik wel een “fuzzy feeling” van, dat wil ik ook 😅😅😅