[verwijderd] ik zou dan gewoon lekker vakantie gaan vieren hoor! Serieus, als eerste periode zou ik niet een familie vakantie gebruiken om ineens zo iets te doen!
ik heb de juli maand trouwens strategisch gekozen.
mijn man begint dan bij een nieuwe werkgever, nieuw ritme, geen vakantie.
plus ik heb een en ander voorbereid.
rondgekeken in mijn kasten. Opgeruimd. lijsten gemaakt. Gedacht over wat ik belangrijk vind en wat niet. gebruik gemaakt van een aantal aanbiedingen om dingen in te slaan die we altijd gebruiken.
eigenlijk hebben we gewoon niets nodig dus nou wil ik gewoon kijken of ik dan ook inderdaad niets kan uitgeven.
onderzoeken voor mezelf wat dat doet, niets kopen. voelen wanneer er wel die drang is. Opschrijven wat ik zou kopen en na tijdje kijken of dat nog steeds zo belangrijk is.
mijn inschatting is namelijk dat veel van ons budget op gaat aan dingen die we eigenlijk niet nodig hebben.
en wat als we dat geld nou uit zouden geven aan dingen die wel belangrijk zijn voor ons?
Verbouwingen aan ons huis. Eventueel aflossen op de hypotheek. Beleggen. meer geld opzij zetten. sparen voor een grote reis voor als deze corona gekte helemaal weg is. Vrije tijd.
Maar... een familie vakantie zou dus juist iets zijn waar ik juist geld voor opzij zou zetten Om zorgeloos lekker met z’n allen te genieten ;-)