Manque hé das een oudcollega/verwaterde kennis van mij 😲 wilde haar net aanraden
Ik weet verder geen filmpjes od (weet wel dat er veel is, kom het regelmatig tegen) maar misschien is het goed om te onthouden dat een yogahouding gaat om het effect in je banden/spieren. Als je een goede strekking in je spieren haalt door 10 cm te bewegen heeft dat hetzelfde effect als iemand die een halve meter beweegt in die richting.
Ik kan mij voorstellen dat je lijf soms in de weg zit, maar yoga is voor je lijf en je geest, misschien is het voor jou een mooie oefening om lief te zijn voor jezelf? Dus ipv te denken "mijn lijf zit me in de weg, wat een stom lijf" dat je denkt "ik zorg hiermee goed voor mijn lijf, het geeft niet dat deze houding niet perfect is".
Ik snap wel dat je op zoek gaat naar practices die passen bij jouw lijf en niveau, en niet bij iemand die al 100 jaar yoga doet, zichzelf als een wokkel op kan vouwen en dat jij dan moet proberen om dat aan te passen aan jouw mogelijkheden, mocht ik iets tegenkomen zal ik het zeker delen 🙂