Ik denk dat mensen dit wel vaker hebben: dat ze piekeren in hun slaap. Droomgedachten die zich steeds herhalen, tussendoor wakker liggen en je druk maken over dingen die middenin de nacht ontzettend belangrijk lijken, maar in de ochtend niet meer etc.
Nu heb ik al enkele weken last van het piekeren in mijn slaap en ik word kapot moe wakker. Elke ochtend ben ik boos dat ik moet opstaan, écht kwaad. Ik wil zo niet meer aan mijn dag beginnen! Gelukkig trekt het wel bij als ik eenmaal koffie op heb, maar ik vraag me af of ik er niets aan kan doen.
Ik ben in de avond niet bezig met mails of planningen, ik open mijn werkomgeving niet meer op de computer, dus daar houd ik rekening mee. Ook drink ik geen cafeïne meer na 4 uur 's middags en ben ik sowieso minder koffie gaan drinken. Ik slaap niet warm (dun dekbed, raam open). Ik heb zo'n speciaal kussen waar je geen nekpijn mee krijgt. Er branden geen lampen, de gordijnen zijn dicht. Ik kijk geen tv in bed, neem mijn laptop niet mee naar bed... Wat kan ik nog meer doen?
Ik pieker meestal niet over dingen die ik de dag erna nog moet doen. Ik val ook altijd gelijk in slaap als ik naar bed ga, want daar ben ik dan moe genoeg voor. Maar wat ik wel doe, is ontzettend veel dromen. Ik denk dat ik niet diep slaap. In mijn dromen pieker ik over de grootst mogelijke onzin die op dat moment relevant lijkt. Bizarre theorieën, schema's die kant noch wal raken, hoe een ruimte volloopt met blokken, waar alle mensen die ik ken zich op dat moment bevinden, of de buitenwereld mijn slaapkamer in kan komen, wat en wie er allemaal in de tank van mijn auto passen, dat soort dingen. Ik word regelmatig rechtop in bed wakker, druk om me heen kijkend. Ik schrik ook vaak wakker uit mijn slaap.
Herkent iemand dit? Misschien iemand met schildklierproblemen, ik las dat Hashimoto ook slechte slaap veroorzaakt? Heeft iemand nog tips met dingen die ik kan proberen?