[verwijderd] Ik heb de afgelopen nacht wel weer flink liggen woelen en dromen en schrikken, maar de laatste keer dat ik op de klok keek was het 3.00 en daarna opende ik mijn ogen pas weer in de ochtend. Dus de tweede helft vd nacht heb ik aardig doorgeslapen, denk ik! En de nacht daarvoor was ook een beetje zo.
Ik heb wel wat 'drastische' veranderingen doorgevoerd.
- Wekker weg. Dat rottige oranje licht van de cijfers die je aanstaren, daar wilde ik vanaf. Nu kijk ik soms nog wel op mijn telefoon naar de tijd, maar minder vaak, want daarvoor moet ik mijn arm onder de dekens uit halen 😛
- Niet meer gamen. Ik heb twee dagen geen first person games meer gespeeld. Wel een beetje 2048, maar ik merk dat het toch wat scheelt als je niet door virtuele ruimtes loopt. Ik droomde best vaak vanuit een game-perspectief.
- En dit is denk ik de meest bepalende: geen alcohol. Ik ben een drinker. Ik drink normaliter elke avond. Ik drink niet heel veel, maar ook niet weinig. Ik heb nu twee avonden niet gedronken.
Met drinken heb ik vaker proberen te stoppen, maar ik hou het nooit lang vol. Ik moet nadenken over wat ik deze keer anders ga doen om het wel vol te houden. De urgentie wordt wel steeds groter, want er zitten zoveel nadelen aan het drinken joh... zeker bij iemand met mijn gezondheid. Ik slik ook nog betablokkers, dat is geen combi. Ik viel wel eens flauw middenin de nacht, als ik naar de wc ging. Toen ik ging googlen op die symptomen, kwam ik bij alcohol als aanwijsbare reden. Ik beet steeds vaker de zijkanten van mijn tong rauw, of stopte even met ademen in mijn slaap. Ook daarbij wordt alcohol als boosdoener aangewezen. Kortom: de redenen om niet te drinken nemen steeds toe. Eigenlijk moet dat voldoende zijn om iets te veranderen he 😉
Misschien wist ik het ook wel, dat alcohol de grote boosdoener zou zijn. Maar ja, copings. Die laten zich niet graag identificeren.