Ik ben pro Julius tuigjes.
Een gewoon riempje, ik zou geen flexriem nemen om te beginnen, pas na een aantal cursussen.
Ben je van plan om een bench te gaan gebruiken? Veel honden vinden het fijn om een dekentje od over de bench te hebben, dat geeft een veilig gevoel.
Ik zou dan ook aanraden om de benchtraining goed voor te bereiden (YouTube filmpjes en sites) en om de bench in het begin kleiner te maken met een stevige doos od.
Ik ben zelf wel voorstander van benches; leert kindjes wanneer ze de hond met rust moeten laten, heeft de hond een eigen plek, veiligheid tijdens de sloopfase en onze vorige hond was geen bench gewend en toen hij er om medische redenen in moest was dat 1 groot drama.
Ik heb in het hele begin de puppy in een doos naast het bed laten slapen, zodat ik het kon horen als ze naar buiten moest. Toen de benchtraining klaar was heb ik haar in de bench gedaan, en daarna de bench steeds verder van het bed.
Ik zou mij ook vast goed informeren wat je wilt gaan voeren. En speeltjes natuurlijk, bakjes, shampoo. En vast een dierenarts uitzoeken (prijsverschillen zijn enorm, kwaliteit verschilt ook, ik zou even rondvragen bij vrienden), wil je een verzekering gaan nemen? Toen ik daar in dook was ohra de enige die de moeite waard was om te overwegen.
Heb je al een hondenschool? Sommige hebben ook kind&hond cursussen, keileuk 🙂