Nu 2 werken bezig met nacht zindelijkheid. 3 ongelukjes gehad, waarvan dochter het 2x niet door had. Ik ging haar net laten plassen en het bed was weer nat. Het gaat mis in de tijd tussen het naar bed gaan en wanneer ik haar wakker maak om nog even een plasje te doen als ik zoontje naar bed heb gebracht na zijn laatste fles. Als dochter smorgens uit bed mag is ze wel elke keer droog. Ze krijgt na het avondeten nog een klein glaasje drinken, misschien dat ook maar afschaffen? Of heeft iemand nog tips? Ze wordt er meestal gewoon niet wakker van als ze al in bed geplast heeft...
Zindelijkheid
Cactusje Ik zou dan dus gewoon weer een luier geven en het over paar maanden nog eens proberen. Dit is iets wat je niet kunt trainen. Ze zijn er klaar voor of niet. Het lijf maakt op den duur door hormonen minder urine aan 's nachts en dat seintje naar de hersenen moet nog komen om zelf wakker te worden.
Cactusje Ik zou gewoon doorzetten...
Luier zou hier echt een steek in zijn ziel zijn, dus dat doen we echt niet. Wij zijn nu 5 weken bezig (op zijn verzoek) en het gaat beter. Van dagelijks ongelukje s nachts zitten we nu op 1 a 2 keer per week.
Honkeytonk
Ik denk dat dochter het helemaal niet erg zou vinden om weer een luier aan te moeten helaas..
Dochter gaat rond 8 naar bed en ik maak haar tussen 12 en half 1 wakker om te plassen, nu zat ik te denken om haar rond 10 ook nog een keer te laten plassen. Of toch die luier weer aan voor de zekerheid en die dan weer uit te trekken als zoontje naar bed gaat. Als ze dan heeft geplast zit het iig om de luier.. maar ben dan ook weer bang dat ze dan juist gaat plassen omdat het gewoon makkelijk is.
Ik vind dat als je je kind moet wakker maken om te plassen, dat je kind dus niet zindelijk is. Maar goed, dat is mijn mening. Ik vind dat wakker maken gewoon ook echt sneu. Je dochter is pas net 4 toch? Tijd zat nog hoor!
Cactusje ja lastig. Wij maken zoon niet wakker om te plassen. Misschien is ze er dan toch niet aan toe nog. Zeker als ze de luier ook niet erg vind?
Liekje81 Ik zou dan dus gewoon weer een luier geven en het over paar maanden nog eens proberen. Dit is iets wat je niet kunt trainen. Ze zijn er klaar voor of niet. Het lijf maakt op den duur door hormonen minder urine aan 's nachts en dat seintje naar de hersenen moet nog komen om zelf wakker te worden.
Dit wat Liekje zegt. Overdag zindelijk kun je trainen, ‘s nachts is heel iets anders.
Liekje81
Ze wordt over een paar maanden 5. Het is nog geen ramp natuurlijk dat het snachts nog niet lukt gezien haar leeftijd, ik wilde het nu vooral omdat ze een schimmeltje had. Beetje zalf en zonder luier slapen en het was weg.
Honkeytonk
Ik heb het idee dat ze de luier vooral makkelijk vindt. Ze zei vanmorgen ook gewoon dat ik haar dan maar wakker moet maken om te plassen, dan plast ze ook niet in haar bed want alleen gaan heeft ze geen zin in. Ik zal haar vanavond haar luier weer aantrekken en kijken wat ze daar van vindt omdat er natuurlijk ook nachten zijn dat het wél goed gaat.
Cactusje
Mijn oudste is nu net nachtzindelijk (5,5) met behulp van een plaswekker. Omdat ze zelf heel verdrietig was toen haar kleine zusje wel zonder luier naar bed ging.
We hebben een potje op de slaapkamer staan (geen wc boven) zo kan ze makkelijk gaan als ze wakker is.
Ik zou 1 of 2 keer per week een nat bed niet doorgaan (ook luiheid van mij maar zo vaak bed verschonen en dan s de accijns of s nachts vind k verschrikkelijk. Dan nog maar net luier als ze t zelf ook best vind.
Hier alleen actie ondernomen omdat ze zelf heel graag wilde.
Net tegen dochter gezegd dat ze vanavond weer een luier aan krijgt als ze naar bed gaat. Ze keek mij veel te blij toen ze vroeg of ze dan weer in haar luier mocht plassen..
Cactusje whaha
Toch6
Ik heb er over nagedacht. Straffen heeft sowieso bij haar weinig zin, ze doet net wat ze zelf wil. Ze wordt wel verdrietig e.d. als ze eens straf krijgt en beloofd beterschap, voor zover een 4 jarige kan natuurlijk, maar ze doet het de volgende keer gewoon weer. Dan maar straf lijkt het wel, alsof ze het er voor over heeft.
Ik zei vanmiddag tegen haar dat ze net als een baby een luier aan moest en ook flesjes melk, want baby's drinken melk, niet pedagogisch verantwoord natuurlijk, bij het maken van een flesje voor haar broertje... kun je de vraag al raden?
[verwijderd]
Toch6 En de hele tijd op schoot en gedragen worden!
Toch6
Gelukkig heb ik nog steeds geen box, in de kinderwagen zou ze ook wel willen.
[verwijderd]
Op schoot zit ze idd heel graag! Ze zit graag naast, tegen en op je. Als het even kan gaat haar shirt oid ook omhoog, teken dat je kriebelen moet. De hele dag gedragen worden lijkt haar denk ik ook wel wat.
Gister een potje besteld voor dochter.
Vandaag binnen gekomen en ze vind het heel interessant.
Nu kunnen we gaan oefenen
Dochter slaapt ondertussen alweer een paar dagen met een luier aan. De eerste 2x zei ze wel dat ze die helemaal niet aan wilde, maar ze had ook geen zin om zelf naar de wc te gaan om te plassen. Met een beetje tegenzin de luier dus weer aan want ik heb geen zin om haar bed steeds te verschonen omdat zij niet zelf naar de wc wil gaan.
Ik ben bezig met dochter. Kan het zijn dat ze niet gaat plassen zolang ze geen luier aan heeft?
Gister hele ochtend geen luier aan en niet geplast, halfuur luier aan en was ie al flink verzadigd
Softbasegaming ook een vorm van zindelijk zijn plas ophouden tot de luier om is laat wel zien dat er controle is