Mijn dochter was 2,5 toen ze zindelijk werd doordat haar vriendje op het kdv bezig was met zindelijk worden. Ze zijn er daar mee begonnen. Voor die tijd was ze sβ nachts en na de middag dut al droog en zette ik haar elke morgen en na het slaapje al op de wc. Ze was dus in de nacht eerder zindelijk dan overdag. Toen ze overdag droog bleef in de nacht ook geen luier meer aan gedaan en eigenlijk nooit een ongelukje gehad.
Zindelijkheid
Bubblicious voor jongens schijnt dat vrij snel te zijn idd. Mijn oudste was met 3 jaar en 9 maanden geheel zindelijk.
Jongste is nu net 2 en begint aan z'n luier te trekken als hij heeft geplast of gepoept. Maar de link om op het potje te plassen legt hij nog niet denk dat als het straks warm is hem zonder luier laat rondlopen, kijken hoe dat gaat.
Bubblicious hier net voor z'n derde verjaardag zindelijk en meteen ook snachts geen luier meer om, dat gaat nu net na z'n derde jaar 5 van de 7 nachten goed.
Maar is zeker wel vlot van je zoontje!
Bubblicious zoon was met 3,5 jaar helemaal zindelijk. Dus zowel overdag als 's nachts.
Mijn oudste was net drie toch ze βs nachts ook droog was. Mijn zoon van 5 is helaas βs nachts nog niet droog. Al van alles geprobeerd. Tot acht jaar doen ze er niks aan zeiden ze op het CB.
[verwijderd]
Hier ook eentje van 5 die βs nachts hele pyjama pants laat doorlekken. Gek worden we ervan maar overdag zindelijk krijgen was al een gedoe. Hij wil ook niet wakker gemaakt worden om te plassen. Is dan boos en gaat heel veel huilen. Zucht.
- Bijgewerkt
Hier een vroege, zoon met 2,7 dag en nacht zindelijk.
Hier ging het bijna gelijk op. De oudste en jongste waren rond 2 jaar en 3 maanden zowel 's nachts als overdag zindelijk. De middelste was iets sneller, voor haar 2e jaar dagzindelijk en een paar maanden daarna ook 's nachts.
Oudste met 2,5 overdag en 3 ook snachts. Kleine meid met 3 overdag en nu ruim 4,5 zijn we met snachts begonnen. Ik laat haar nog even naar de wc gaan als ik zoontje de laatste fles heb gegeven en dat gaat best goed. Ze heeft tot nu toe 1x een ongelukje gehad sinds we vorige week de luier hebben uit gelaten snachts.
Vulpen In principe plassen kinderen niet als ze slapen,
Ben ik het niet mee eens, kleine meid heeft het regelmatig niet door gehad dat ze tijdens een middagslaapje in haar broek had geplast. Vaak genoeg gehad dat ze niet eens door had dat ze met een maakte broek naar beneden ging als ze klaar was met slapen.
- Bijgewerkt
Cactusje Ik kan er ook geen goede bron meer van vinden, dus ik zal het wel verkeerd onthouden hebben
Dit zal wel kloppen (even doorscrollen) https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/153-luiers-wat-erin-gaat-komt-er-ook-uit
Bubblicious dochter was overdag zindelijk met 2j6m. En met 3j10m zei ze dat ze geen luier meer om hoefde 's nachts. Nou, zo gedaan, 1 ongelukje gehad in al die tijd, ze is nu ruim 5. Heb dr nooit wakker gemaakt om te laten plassen 's avonds.
Wij zijn nu flink aan het oefenen met onze zoon, hij is 3 jaar en 7 maanden, hebben het al veel vaker geprobeerd, maar het lukte steeds niet. Nu gaat het erg goed en denk ik dat het gaat lukken
Dames even een vraagje, mijn dochter van 20 maanden vind het potje van haar broer erg interessant en gaat er soms op zitten en zegt dan 'poepen' en vaak dan 5 minuten later als ze weer rond loopt en speelt heeft ze gepoept in haar luier.
Ook zodra ze gepoept hebt komt ze naar ons toe en zegt 'poep' grijpt naar haar billen en loopt vervolgens richting kamer om verschoond te worden. Ook als ze geslapen hebt en daarna poept en ik haar kamer binnen kom om haar uit bed te halen zegt ze meteen tegen me 'poep'. Ook zegt ze soms poep Iieeell bah.
Ik zet haar al iedere dag zonder luier als ik haar toch moet verschonen op het potje of op de wc.
Maar echt iets doen gebeurt nog niet.
Zijn dit dan wel al voortekens dat ze zindelijk kan en wil worden of is ze nog iets te jong?
Bubblicious
Ik zou het gewoon proberen. Leeftijd is op zich niet zo belangrijk, ik lees wel eens van jongere kinderen die al zindelijk zijn, het gaat er om of ze er klaar voor is.
[verwijderd] alles gewoon simpel potje in het zicht, verkleiner voor de wc. En ik had/heb een potette plus, dat is een reispotje en verkleiner in 1, ideaal voor onderweg en dagjes uit als ze niet zo op de wc kunnen of durven
Bubblicious ik zou het zeker proberen, fijn toch als ze het al goed doorheeft. Mijn middelste was rond die leeftijd zindelijk.
[verwijderd] zijn ook niet heel bekend maar ik ben er blij mee L was met 15 maanden zindelijk overdag maar durfde niet zo op de wc, ook niet als ik haar vast hield dus toen zitten googlen op een verkleiner die makkelijk mee kon
[verwijderd]
Heb ze wel eens bij Kruidvat gezien. Vind ze wel grappig, maar ik zie dan weer een ding dat schoon gemaakt moet worden en ik hou niet van schoonmaken
Nu 2 werken bezig met nacht zindelijkheid. 3 ongelukjes gehad, waarvan dochter het 2x niet door had. Ik ging haar net laten plassen en het bed was weer nat. Het gaat mis in de tijd tussen het naar bed gaan en wanneer ik haar wakker maak om nog even een plasje te doen als ik zoontje naar bed heb gebracht na zijn laatste fles. Als dochter smorgens uit bed mag is ze wel elke keer droog. Ze krijgt na het avondeten nog een klein glaasje drinken, misschien dat ook maar afschaffen? Of heeft iemand nog tips? Ze wordt er meestal gewoon niet wakker van als ze al in bed geplast heeft...