[verwijderd] magische pilletje te slikken wat heel mijn leven zou veranderen als een lot uit de loterij.
Hahaha zo voelt het echt voor mij. Echt als een verlossing.
Op een gegeven moment raakte we tijdens therapie maar in herhaling, herhaling, herhaling. Ik vertelde steeds hetzelfde en kreeg ook steeds hetzelfde antwoord. De oefeningen konden we niet doen want daar was ik te bang voor. Ik wist precies wat het probleem was en hoe ik doe zou kunnen aanpakken maar mn geest gaf daar geen ruimte voor.
Ik weet niet hoe ik kan uitleggen hoe die gegeneraliseerde angststoornis mij totaal in zijn greep had. Ik leefde echt van minuut tot minuut, eigenlijk van seconde tot seconde, 24/7 in strakke spanning, meerdere paniekaanvallen per dag, bang in eigen huis, 'vluchten' met mijn kinderen. In de woonkamer op het puntje van de bank zitten om zodoende klaar te staan om snel weg te kunnen vluchten als iemand me kwam vermoorden thuis. Bang om auto te rijden want iemand heeft vast een bom in mijn auto gelegd. Ergste nog, geen binding met mijn kinderen durven te maken omdat ik bang was om ze te verliezen of zij mij. En nog véél meer. Echt gewoon niet te doen, niet menselijk.
Ik promoot AD echt niet. Maar waarom zou ik of een ander nog jaren zo door moeten gaan terwijl ik nu in 1 klap van alle problemen af ben! Niet meer hoeven vechten tegen alle shit. En eindelijk eens van mijn kinderen en gezin kunnen genieten. Dan denk ik echt, het is maar een pil. Kans is 50/50 of het je helpt of niet. En ik kan nu echt goed de therapie volgen. Mij serotonine wordt weer op natuurlijke basis aangevuld, ik overwin mijn angsten en ik bouw AD dan weer af. En hopelijk blijft het dan weg. Al acht ik de kans groot dat ik altijd wel een dosering zal moeten slikken. En ook daar zal ik content mee zijn.
Ik zie het zo, ik leef maar 1 keer en dat leven wil ik optimaal benutten en als daar een pil voor nodig is, dan slik ik die met alle liefde.