Mijn vriend, absoluut. Hij heeft mij laten zien dat ik niet het monster was dat ik jarenlang geloofd heb te zijn, dat ik liefde waard ben en mezelf mag zijn. Dat ik niet gestraft hoef te worden voor het maken van een fout, dat ik emoties mag tonen en ik me niet continu hoef aan te passen aan de verwachtingen van een ander.
Mijn kinderen, die me onbewust gestimuleerd hebben bepaalde stappen te zetten, grenzen aan te geven of juist door te zetten, en me gewoon vrolijk maken op moeilijke dagen.
Mijn beste vriendin, die me geleerd heeft dat ik om hulp mag vragen en niet alles alleen hoef te dragen.
Mijn vorige psycholoog, die me liet zien dat ik veel sterker ben dan ik besefte, me leerde dat ik mijn grenzen aan mocht geven en de controle terug mocht nemen.
Mijn vader, die altijd voor me klaar staat en me heeft laten zien dat mensen kunnen veranderen. De manier waarop hij zijn verantwoordelijkheid heeft genomen voor bepaalde dingen die er in mijn jeugd gebeurd zijn heeft me heel veel geholpen en geïnspireerd.
En tot slot kan ik jullie niet overslaan. Deze geweldige dames hier op dit forum hebben me een hoop inzichten gegeven waar ik veel aan heb gehad.