[verwijderd] Ik wil je niet ontmoedigen, maar deze nachten heb ik gehad met alledrie mijn dochters, vanaf 6 maanden tot ongeveer 1 jaar. Gek genoeg sliepen zij als jonge baby's vanaf 6 weken klokje rond (op BV), maar rond 6 maanden begon het gedonder. 5 a 6 nachtvoedingen waren normaal. Een flesje geven voor het slapengaan maakte geen verschil en hoe ze overdag gegeten hadden ook niet.
En dit is een dooddoener maar... je went eraan. Die eerste nachten zo zijn hel maar als het elke nacht zo is, went je lichaam eraan. Het helpt heel erg om het los te laten en te accepteren dat het nu eenmaal zo is. Dat hielp echt zo. Ik werkte in de tijd van mijn middelste in shiften, soms had ik een vroege shift waarin ik om 5.30 uur uit bed moest, en soms een late waarin ik rond middernacht pas thuis was. En dat lukte. Ik ging bij vroege shifts altijd rond 21.30 uur naar bed.
Ik zeg niet dat slaapgebrek gezond is want dat is niet zo, maar die gebroken nachten 'erbij nemen' maakt mentaal echt een verschil. Ik zat ook vaak slapend te voeden, het voordeel van bv is dat je baby gewoon naast je legt en weer verder kan slapen. We hadden toen een cosleeper en ik schoof ze dan terug.
Je bent ook maar net overgestapt natuurlijk, het heeft ook wat tijd nodig om te stabiliseren. Hopelijk krijg je snel wat meer rust! Maar weet dat je zeker niet alleen bent 🙂