Hallo iedereen!

We hebben het punt bereikt waarop we eigenlijk weer om donaties moeten vragen om de site in de lucht te houden. Echter, gezien de huidige situatie hebben we een ander voorstel.

@Manque en ik zagen in de forumberichten signalen van mensen die zich zorgen maken over hun financiële situatie nu het dagelijks leven stilligt. Mensen die afhankelijk zijn van inkomsten uit 0-urencontracten en ZZP’ers bijvoorbeeld.

Wat zouden jullie ervan vinden om elkaar financieel (en zo mogelijk op andere manieren) te steunen?

We hadden hiervoor de volgende constructie bedacht. We maken een anoniem account aan, waarachter een anoniem lid schuilgaat, de zogenaamde hulpdienst. Je kunt PB’s sturen naar dit account met een (financiële) hulpvraag, of een aanbod voor een donatie. De hulpdienst kijkt vervolgens hoe er aan de hulpvraag voldaan kan worden en hoe de donaties kunnen worden verdeeld.

Bijvoorbeeld: iemand geeft aan dat ze heel erg geholpen is als ze voor een week boodschappen kan krijgen, voor een gezin van 4. De hulpdienst verzamelt dan een bedrag van 80 euro aan donaties en zorgt dat dit geld bij de juiste persoon terecht komt. De hulpdienst kan op verzoek ook verschillende mensen met elkaar in contact brengen, zodat zij onderling het e.e.a. kunnen regelen.

Op deze manier hoeft niemand te schromen om haar hulpvraag te stellen (open en bloot op een openbare website kan best een drempel zijn) en kun je ook hulp aanbieden in de luwte, zonder dat iedereen precies weet wie er wat gedoneerd heeft. Het vraagt wel de inzet van een zeer vertrouwenswaardig persoon en uiteraard het vertrouwen van iedereen dat deze hulpdienst integer handelt.

Dit is slechts een voorstel, ons eigen idee.

De vraag van @Manque en mij is dus om te overwegen om een ander lid financieel te steunen i.p.v. dit forum. Wij gaan zelf de kosten voor het in de lucht houden van de site voor onze rekening nemen, in ieder geval voor het komende half jaar.

We horen graag hoe jullie denken over deze constructie.

Ik vind het een goed idee, maar ben alsnog wel bereid om een donatie te doen voor de kosten van het forum, het hoeft wat mij betreft niet of/of te zijn.

Sevenof9 Maar da's het punt! Laten we dat geld effe doneren aan mensen die het nodig hebben 😀

LucP ja ik kan toch geld doneren aan mensen die het nodig hebben én aan het forum? Of heb je dan liever dat ik alles aan die mensen geef.

• LucP hebben hierop gereageerd.
      • LucP vindt dit leuk

Goed idee! Geld sturen vind ik een drempel (naar onbekenden) maar diensten/goederen kan ik leveren 😊

Sevenof9 Dat kan zeker, vind ik ook heel lief. Ik weet ook dat het forum en 'mensen in nood' niet heel veel met elkaar te maken hebben, maar ik dacht; laten we effe focussen op wat 't belangrijkste is 🙂

Goed idee! Wil graag wat helpen aan mensen die het nodig hebben.

Goed om te horen dat hier animo voor is! Ik zal morgen eens concreet gaan kijken hoe we dit op kunnen gaan zetten 👍

Ik wil graag helpen en ook doneren aan het forum 🙂

Ik help uiteraard ook mee. Er woont bijna niemand in mijn buurt, maar financieel helpen vind ik ook goed.

Gevonden!

Ik lees best veel berichten van leden die psychisch helemaal angstig zijn enz. Is er behoefte bij die leden aan praat contact? Ik.wil best elke avond even bellen om een praatje te maken. Zeker nu mensen zoveel thuis zitten, lijkt me best heftig als je angst/paniek/depressie problemen hebt en wij doen dit al voor onze directe omgeving. Ik bel of app dagelijks met mensen nu die niet naar werk kunnen en zo contact missen en bang zijn om in isolement te komen / depressie te ontwikkelen. We wisselen de contacten ook af in overleg naar behoefte.

We zoeken eigenlijk iemand die de hulpdienst wil zijn, dus de persoon achter de anonieme account. Het moet echt een heel integer iemand zijn die zowel met zeer persoonlijke informatie, als met financiën kan omgaan.

Deze persoon kan er dan dus voor zorgen financiële steun de juiste mensen bereikt, maar ook dat iemand als Honkeytonk, die beschikbaar is om gesprekken te voeren, de telefoonnummers krijgt van de mensen die behoefte hebben aan zo'n gesprek. Natuurlijk kunnen mensen zelf oproepen plaatsen en dingen regelen via PB, maar ik denk (correct me if I'm wrong) dat het de drempel lager maakt als vraag en aanbod bij elkaar gebracht worden in de anonieme sfeer.

Het maakt het wel makkelijker om hulp te vragen als het niet in de openbaarheid hoeft. Maar als er andere voorstellen zijn, laat het gerust horen.

En als iemand zich uitermate geschikt acht om de hulpdienst te zijn, stuur @LucP dan een berichtje.

Honkeytonk dit zou ik best wel fijn vinden, ik merk dat het met mij nu niet zo goed gaat. Ik heb net mijn psycholoog gemaild, want ik merk dat het niet meer werkt in mijn hoofd. Ik ga straks ook aan mijn tl melden dat ik echt niet mijn uren kan opbouwen nu en dat voelt heel naar 🙁