Veel knutselen. En wil met zoon een projectje doen.
Koekjes bakken
Film kijken
Buitenspelen
Naar het bos/strand
Ideeën om te doen in tijden van corona
Heel veel op de sportschool van mijn ouders spelen, als het weer niet fijn is om buiten te zijn. Ze hebben een paar zalen die nu niet gebruikt worden, waar we heerlijk kunnen spelen op airmatten en trampolines, met hoepels en hele grote ballen etc etc.
Als het wél mooi weer is gaan we lekker fietsen en wandelen, bij de sluis naar de schepen kijken. Misschien een keer uitwaaien op het strand of naar de Veluwe
Ohh goed idee dit topic! Ik ben niet bang om ziek te worden maar het niks kunnen doen is momenteel een ramp voor me
Plan is hier fietstochtjes maken
Koekjes bakken
Spelletjes doen
Knutselen
- Bijgewerkt
Klim en klauteerbaan maken van de meubels!
Morgen gaan we schoonmaken.. in de keuken, emmer water en doekje en waterballet
Oh en we zijn al een week bezig met zindelijkheid nu we nergens heen mogen!
Honkeytonk Klim en klauteerbaan maken van de meubels!
Oh dat is leuk. Een soort van apekooien!
[verwijderd]
Morgen boodschappen, leuke spelletjes, kijken of zoon het leuk vindt om te knutselen
Zondag in ieder geval het bos in en in de tuin spelen.
En verder moet ik volgende week gewoon werken (thuis) dus dan is het vooral aan mijn man wat ze gaan doen
Marshmallow ja! Gegarandeerd plezier! Hier tenminste haha.
Met schildertape:
- een weg maken voor auto's ed
- "springstenen" maken. Evt met cijfers/letters en a la bingo ze zo snel mogelijk naar getal/cijfer springen. Of varieer in groottes en afstanden en maak een parcour
Gym/dans met youtube oid (hokey pokey, kabouterdans etc)
Tent maken met (oude) lakens, kussens etc
Picknicken in huis (wij mochten dat vroeger weleens op de rommelzolder, was erg leuk haha)
Scheerschuim om te "vingerverven"
Met gewone verf de douche verven
Bowlen met lege frisdrankflessen
Ja ik ga ook maar naar het bos. En morgen nog wat knutsel spullen in huis halen. En spullen om te gaan bakken. Denk dat we ook weer een film dagje doen. Matras op grond in woonkamer bv, heel gezellig!
Marshmallow ook maar naar het bos. En morgen nog wat knutsel spullen in huis halen
In het bos mooie dingen zoeken en thuis er mee knutselen bloem/paasstukjes laten maken
Met blaadjes etc op papier een nestje voor egeltjes maken
[verwijderd]
Schilderen op stenen is misschien ook wel leuk voor de wat grotere kinderen!
[verwijderd]
Kamers opruimen
Honkeytonk Ja gaan we hier ook maar doen vanaf volgende week ergens!
De tuin doen. Dat vinden de kinderen hier serieus leuk. We hebben wat kindertuingerei en ze zijn zo een halve dag zoet.
Vanmorgen heeft de oudste de speelgoedkeukenspullen afgewassen, ook altijd een succes.
Vandaag begonnen met de grote voorjaarsschoonmaak, man en ik noemen het gekscherend de Corona-schoonmaak dus dan kunnen ze mooi helpen!
Morgen maar de tuin doen ofzo? Je mag wel gewoon naar buiten hè, dus buiten spelen kan gelukkig gewoon.
[verwijderd]
Hier vanmorgen de kinderen een schilderij laten maken. Vanmiddag ga ik even met ze naar het Landal park hier. Daar is een strandje en kunnen ze lekker spelen. Ik geloof dat het daar binnen nog wel open is maar ik weet nog niet of we naar binnen gaan.
Verder gaan we nog koekjes bakken, een rondje op hun fietsjes enzo door het park, het bos in, naar de kinderboerderij, in de tuin spelen, de tuin doen.. Veel naar buiten dus. Gelukkig wordt het mooi weer want ik moet er niet aan denken dat ik zo lang binnen moet zitten met ze
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Foto weg
Stuk behang op de grond en kleuren maar
Pietje1987 Hier zingt de oudste steeds ‘Corona Corona’. Tja, je moet toch wat. Ze heeft ook Corona, zegt ze. Eh, ze hoest een beetje, maar dat deed de halve klas. Zal wel verkoudheid zijn, echt ziek is ze niet.
Louelle81 Wat bedoel je met projectje?
Ik lees veel knutselen, bij mij houdt dat in 'een tekening maken'. Wat knutselen jullie zoal?
Peutergym thuis was een groot succes! Matras naar beneden om op te springen vanaf het krukje, parcourtje met onderzetters, slalommen om de regenboogbogen, over en onder de stoelen, was leuk