Onder toezicht ga ik zeker aangeven. Het geldt trouwens voor beide kinderen, maar VT noemde expliciet mijn dochter omdat hij over haar het gezag heeft. Over zoon niet.
Jullie hebben inderdaad gelijk dat ik wel naar het gesprek moet gaan. Ik hoop vooral heel erg dat ik me daar ook in kan houden tegenover hem. Dat doe ik altijd wel met de kinderen erbij, maar toekijken hoe hij de welwillende vader wil uithangen tijdens zo'n gesprek... Alleen de gedachte vind ik al walgelijk.
De enige hulpverlening die in beeld is, is de buurtcoach. Zij worden op zulke zaken gezet, dat schijnt de manier van werken van VT te zijn. Nou had ik een buurtcoach die bekend was met mijn situatie, haar had ik al wat langer ivm de verschillende indicaties die ik voor mijn dochter nodig heb van de gemeente. Dat gaat hier ook allemaal via de buurtcoach. Maar wanneer dat gesprek zal zijn werkt "mijn" buurtcoach daar niet meer. Dus sta ik in die zin met lege handen. Haar vervanger ken ik nog niet. Die zie ik komende week voor het eerst samen met de buurtcoach die vertrekt.
Aangifte heb ik niet gedaan omdat er op dat moment geen strafrechtelijke vervolging mogelijk was volgens de politie. Aangifte doen had daarom geen zin.
Ex heeft mij vanmiddag nog kwaad opgebeld. Ik ben de schuld van alles en hij kwam met zijn advocaat naar het gesprek. Ik heb gelachen, met z'n advocaat... Hij kan niet eens zijn rekeningen betalen. Dat heb ik trouwens niet gezegd 😅. Daarna heb ik VT gebeld, ik heb constant contact met dezelfde persoon van VT, om haar te vertellen hoe dit nu gaat. Ook probeerde ik advies in te winnen, ik heb gevraagd of ik hem de omgang kan ontzeggen tot aan het gesprek. Maar daar kon zij niks over zeggen..
Een stabiele thuissituatie is niet meer zo'n harde eis heb ik begrepen. Omgang kan ook bij een willekeurige openbare plek of familie/vrienden.