iMoeder Ik weet niet of er meer materiaal nodig is, dat zou uitgezocht moeten worden. Wat ik ook wel een interessante vraag vind is waarbij er uiteindelijk meer dieren doodgaan, met insecten kweken hiervoor of met het gebruik van planten waarbij bestrijdingsmiddelen worden gebruikt.
Het verschil tussen insecten en planten vind ik dat het bij planten duidelijk is dat ze geen pijn voelen. Bij insecten zijn wetenschappers daar niet over uit. Hoewel ze geen centraal zenuwstelsel hebben reageren ze wel op bepaalde prikkels en kan niet geconcludeerd worden dat ze niks voelen.
Ik heb al in mijn vorige post gezegd dat ik dit een betere oplossing vind dan zuivel als het daadwerkelijk duurzamer is dan plantaardig vet, maar aangezien het hier gaat om een ingrediënt voor koek en andere zoetigheid zet ik er wel vraagtekens bij. Moeten we insecten gaan kweken zodat wij koekjes kunnen eten? Het is in ieder geval minder slecht dan boter, dus dat is positief. Het zou en stap in de goede richting kunnen zijn, maar ik zou het zelf niet eten.
Ik denk wel dat je hier anders naar kijkt als je sowieso al dierlijke producten eet, dan als je dat niet doet. Ik vind het wel interessant om over na te denken dit, heb niet gelijk duidelijk voor mezelf wat ik ervan vindt, maar misschien is het ook niet zo zwart wit.