Ik moest aan jullie denken vandaag @Vulpen; ik had een heel fijn telefonisch kennismakingsgesprek met iemand van de LWOE. Ik was benieuwd wat ze konden bieden en had contact opgenomen. De dame belde terug en heeft me uitgebreid te woord gestaan. Ze geven informatie aan scholen over epilepsie in het algemeen en hoe het zich uit bij het specifieke kind in het bijzonder, helpen leerkrachten die worstelen met vragen op het gebied van epilepsie/school bij een leerling, observeren leerlingen wanneer er zorgen zijn rondom gedrag/cognitieve functies/emotionele problemen enz en denken mee over eventuele begeleiding waar nodig. Ze helpen ook met het maken van een plan bij aanvallen, laten zien hoe noodmedicatie werkt etc etc.
Ik heb wat verteld over M. en hoe dat allemaal is gegaan en had meteen het gevoel begrepen te worden. Ze weten duidelijk waar ze het over hebben. Fijn als je aan een half woord genoeg hebt 🙂
Ik polste nog even of er meer kinderen a la onze M. zijn op regulier onderwijs. Ze leek het bijna een stomme vraag te vinden en antwoorden stellig dat dat zo was en dat dat ook prima kon. Heel fijn. Ze snapte ook de zorgen van school maar gaf aan dat die vaak verminderden na uitgebreide voorlichting en wanneer er een goed plan was.
Misschien biedt bij jullie de epilepsieconsulent dit allemaal ook, maar wie weet kunnen ze voor jullie of voor school ook iets betekenen dus ik dacht ik deel het toch even met je in aanloop naar jullie gesprek.
Wat, nu ik er over nadenk, morgen al is! Heel veel succes!