Vulpen oh wat fijn, zo’n reactie van school! En een beetje onwetendheid/naïviteit is misschien juist wel goed en fijn voor de kinderen. Anders zijn ze meteen “zware gevallen” ofzo en dat zou ik ook vervelend vinden. Hier is hij ook van harte welkom dus dat is prettig. Wel onder voorbehoud dat hij niet opeens weer dagelijks aanvallen heeft natuurlijk maar goed, laten we hopen dat dat niet het geval is/wordt. En als dat wel zo is, is regulier onderwijs sowieso niet de plek, ook wat ons betreft niet.
We hadden een gesprek van ruim een uur met de directrice en ib-er en voelden ons erg serieus genomen. De directrice is onze overbuurvrouw en had destijds al meerdere keren een ambulance voor onze deur zien staan. Ze kent een deel van het verhaal dus. Wel zei ze dat ze goed in overleg moet met M. z’n toekomstige juf/meester of die het ook ziet zitten, maar dat snappen we helemaal. Gelukkig zijn er 7 kleuterklassen dus hopelijk zit er eentje tussen die het aandurft… 😉. Maar de ib-er zei ook dat er wel meer kinderen zijn die “iets” hebben; van suikerziekte tot een sonde dus ze zei met een knipoog dat ze wel wat aankonden.
Het plan in de klas is wel zo fijn, vind ik. Bij wisselende juffen wordt nu op het kdv ook s ochtends direct gewezen op dat plan en wordt dat eerst doorgenomen. Het kdv heeft destijds op eigen initiatief een cursus over epilepsie gedaan. Vond ik zo tof! Kan natuurlijk niet verwachten van school dat zij dat ook gaan doen, maar er zijn in ieder geval mogelijkheden 🙂.
We gaan met school ook bekijken of wij misschien de eerste paar keer met schoolreisje zelf mee gaan en moeten bedenken wat we doen bij invallers (al heeft hij die nu op het kdv ook aan de lopende band…). Misschien houden we ‘m in het begin dan een dagje thuis, vooral omdat school al zo vermoeiend is.
Nou ja, we gaan het zien, maar open communicatie met een ontvankelijke school is sowieso fijn.
De juf van N. kent M. ook en zei al dat hij cognitief en sociaal gezien sowieso daar op school hoort. Zij doet de indeling van de klassen en zei al dat ze haar best ging doen voor een goed plekje bij een leuke juf of meester 🙂.
Is jullie jongste ook al aan school toe? Heel begrijpelijk dat ze even “los” moet 😂. Ff uitrazen na alles…