Vulpen mijn dochter heeft ook een eeg gehad. Ik zelf als kind ook meerdere keren. Ik heb als kind een paar ‘grote’ epileptische aanvallen gehad (begonnen ook als ‘koortsstuipen’), waar ik zonder problemen gewoon overheen gegroeid ben. Ik kan mij niet herinneren dat dit mij als kind echt beperkt heeft.
Bij de eeg kreeg mijn dochter een heleboel plakkertjes met gel op haar hoofd en daarmee meten ze de hersenactiviteit. Ze kreeg voor de zekerheid ook nog een paar plakkers op de borst. Het doet geen pijn en duurde geloof ik een half uur a drie kwartier totaal. Ik mocht er gewoon bij blijven. Het ging allemaal heel speels. Ze moest tegen een windmolen blazen, er ging een lamp knipperen en er was iets met een olifantje. Geen flauw idee meer wat dat toch was.
Mijn dochter vond het helemaal niet vervelend en zelfs heel interessant. Echt alles werd uitgelegd aan haar op een kindermanier. Ze mocht alles voelen en aanraken. Ze lag er ook relaxed bij. Het viel mij echt reuze mee! Ik kan het mij als kind nauwelijks nog herinneren. Het heeft op mij dus ook geen indruk gemaakt.