Zo, late reactie, maar heb nu pas even de gelegenheid om te reageren via de laptop.
@Sneeuwvlok Ja hier kan ze ook op haar eigen slaapkamer een deel van de avond of nacht slapen, als ik erbij blijf tot ze slaapt. Dan komt ze soms inderdaad na 2u weer beneden, of ergens begin van de nacht. Vervelend dat jullie dochter nog niet doorslaapt. Hoe oud is ze? Thanks!
@[verwijderd] Bedankt voor je uitgebreide reactie, en je verwoordt het eigenlijk precies zoals ik onze situatie zelf ook zie!
@Deliana Fijn om te lezen wat de kinderpsychologen jou hebben verteld hierover, dan weet ik in ieder geval dat ik er goed aan doe om haar die veiligheid en geborgenheid te bieden die ze nodig heeft! Nuri slaapt heel onrustig bij mij in bed, en er is gelukkig wat dat betreft totaal nog geen sprake van jaloezie, dus die laat ik lekker in zijn eigen bed zo lang ie daar zo goed in slaapt als nu haha! Dat voedingskussen werkt echt wel een hoop hoor!
@Vulpen Dat in mijn eigen bed gaan slapen als ze eenmaal slaapt heeft dus geen nut, want dat is hetzelfde als bij haar blijven tot ze slaapt. Het gaat erom dat ze wakker wordt en ik er dan niet ben. Het alleen slapen is dat wat niet lukt!
@iMoeder Fijn dat dat bij jouw dochter goed werkt! Hier dus geen optie haha, omdat het om het alleen slapen gaat.
@Elsie89 Ja wij werken nu met stickerkaarten, dus deze stap kent ook weer 10 stickers. Als ze eenmaal goed slaapt, wil ik haar ook niet meer voor de fun vaak in bed hebben haha. Bij haar is het een beetje alles of niets zeg maar. Als ze ziek is of gewoon heel af en toe dat gaat dan wel, maar als ik er een wekelijks gebeuren van maak dan gooi ik mijn eigen glazen in denk ik π
@[verwijderd] Haha het zou fijn zijn als we allemaal ons eigen bed weer terug hebben hè. Inderdaad, ooit komt het goed!
@Lovely83 Klinkt als een gezellige boel bij jullie op de kamer, haha!
@fafa Lief, dankje! Uiteindelijk staan de behoeften van mijn kinderen op de eerste plaats natuurlijk!
@[verwijderd] Dankje zonnetje!
@Honkeytonk Ja het is een heel westerse gedachtegang geloof ik hè, dat slapen in je eigen bed. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad eigenlijk, maar sinds ik alleenstaand ben, en mezelf belangrijker ben gaan vinden dan voorheen, heb ik veel meer behoefte gekregen aan mijn eigen bed voor mezelf. Ik zorg heel de dag door met heel veel liefde voor mijn kinderen, maar heb ook behoefte aan mijn eigen vrijheid en rust daarin.
@Hopsatee Haha zie het als iets fijns, dat jullie kinderen dat niet willen π Nee snap dat het je soms wel gezellig lijkt hoor! Als het bij SOMS blijft, vind ik dat ook.
@Louelle81 Inderdaad niets mis mee om die veiligheid en geborgenheid te geven! Maar merk nu gewoon dat mijn eigen (hard nodige) nachtrust eronder leidt en ik er op de een of andere manier onrustig door word.. Groter bed aanschaffen dus, jij π
@[verwijderd] Dat is het grote verschil haha, die makkelijke slaper. Nuri is ook een heel goede/makkelijke slaper, en bij hem voel ik dus ook echt niet die behoefte om hem in mijn bed te hebben!