[verwijderd] ( En @Runa) Vooraf wil ik even zeggen dat ik dit bericht typ in de hoop om je te helpen. Het is dus niet vervelend bedoeld.
Ik denk zelf persoonlijk dat dingen zoals depressie ook wel samenhangen met je manier van denken. En als ik zo jouw bericht door lees zie ik al heel veel dingen die ik dus totaal anders benader. Wat mij helpt en geholpen heeft, om niet in een depressie weg te zakken;
- niet gaan piekeren. Ja dat kun je afleren. Bijv kinderen die in een misbruik situatie thuis zitten. Dat is idd heel erg. Maar die hebben er evengoed niks aan dat jij daar over nadenkt. Hard gezegd; doe dat dan ook niet, blokkeer zulke gedachten.
- Negatief benaderen. Ook al is wat ons overkomt heel erg, je kunt het erger maken door hoe je ermee omgaat. Ook al heb je nu een cactus gekregen, je hoeft er nog niet op te gaan zitten.
Wel doen;
-jezelf afleiden
-een nieuwe hobby vanuit huis beginnen
-genieten van alle tijd met het gezin nu
-het nieuws vermijden
-jezelf focussen op alle mogelijkheden en kansen die dit biedt. Lees de mooie verhalen over wat mensen nu allemaal doen om elkaar te helpen en denk daar over na.
-af en toe even uitwaaien buiten, zeker als de zon schijnt!
-zorg goed voor jezelf en je gezin, dmv gezond eten, samen koken, vitamines nemen, citroen en gember helpen ook
-verdiep je in ons afweersysteem en hoe je dit kunt versterken zodat je weer een gevoel van controle krijgt.
-ga thuis voor de tv sporten. Maak daar een programma voor
-bedenk een dagindeling en houd je daar aan.
-ga lekker opruimen en schoonmaken in huis, ideale tijd om een minimaliseer ronde te houden.
Op deze manieren zorg ik bij mezelf voor een gevoel van grip, overzicht en tijd die nuttig besteed word. Hou vol! 💪👍