Ik snap dat de overheid liever de scholen niet sluit, maar het is wel tegenstrijdig met de andere kant dat nergens meer dan 100 mensen samen mogen komen, terwijl er veel meer in een schoolgebouw zijn.
Ik zou dan iig denken; houd leerlingen in de klas, ook in pauzes, zorg dat op middelbare scholen leraren ipv leerlingen van lokaal wisselen, laat klassen met 5 of 10 minuten verschil starten en stoppen en direct vertrekken.
Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat we beter kunnen sluiten, en dan de mensen die niet kunnen werken oproepen om de ouders in de zorg etc te helpen.
Net zoiets in de zorg; ik snap dat ze niet willen dat elke zorgmedewerker met een verkoudheidje thuis blijft, want we hebben al veel te weinig zorgmensen, maar zo steken zij wel sneller hun collega's en cliënten aan. Waarom niet mensen in de zorg direct testen, dan weten we binnen een dag of ze weer aan het werk kunnen.
En als dat testtekort echt en zo dringend is, hoe kan dat? In Duitsland kon je je vorige week gewoon laten testen bij een drive-through..