Marshmallow Vulpen het zijn nu 2 weken iig dezelfde groep collega's die thuiswerken. Wij zijn ook redelijk cruciaal, want als wij geen ondersteuning kunnen bieden houdt het zeg maar op π
Ysabella Hier is opeens alle paracetamol uitverkocht. Gelukkig had ik vorige week al ingeslagen. π€
Honkeytonk https://www.nu.nl/coronavirus/6035666/rivm-brabanders-blijf-thuis-bij-verkoudheid-hoesten-of-koorts.html Brabant in quarantaine! Zo ongeveer iedereen die ik ken is verkouden π
Madeliefje06 Honkeytonk Ik vraag me echt af hoe ze dit voor zich zien. Bijna iedereen is toch verkouden? Dan maar gewoon niet naar je werk? Dan gaat er veel stilliggen. Hoe veel mensen gaan zich hier dan aan houden? En met deze stijgingen kun je dit in de komende dagen ook wel invoeren voor Utrecht en Zuid-Holland
Louelle81 Honkeytonk Ik denk dat er vandaag nog meer besmettingen uit die regio zijn bijgekomen. Dat lezen wij morgen pas met de update. Ik ben blij dat er geen afwachtende houding meer is.
Honkeytonk Ik weet praktisch ook echt ff niet eigenlijk π€ moeten de kids nu thuis blijven van de opvang? Met een snotneus? En ik ook? Jeetje zeg.. en voor hoe lang? En ik werk in de zorg? π€
sjorsje Mmm lekker advies. Kinderen hoesten, ik heb keelpijn en voel een druk op m'n longen (net als ik heb als ik verkouden ga worden), maar ik moet wel werken, kinderen moeten naar school en dan moeten we maar afstand houden. Dat gaat al mis in de bus.
Honkeytonk sjorsje nu ja als kinderen hoesten of verkouden zijn mogen ze dus niet naar school en jij niet naar werk.. π€ of het advies is om dan niet te gaan.. de vraag is nu een beetje wat moet en mag wel of niet.. niet helemaal duidelijk..
Honkeytonk [verwijderd] hahaha Ik weet nog niet hoe en wat. π . Morgen wel of geen sporten, wel of geen verjaardag en zondag wel of niet theater π π€
[verwijderd] Manque Ja, maar ze (het gaat om een meisje) had geen koorts. Zodra ze koorts kreeg heeft ze aan de bel getrokken en is ze niet meer op school geweest.
Honkeytonk Madeliefje06 ja ik vraag het me ook af hoor.. m'n werk kan z'n deuren wel sluiten.. en ziekenhuizen ook..
Honkeytonk Louelle81 die afwachtende houding was er al niet. Wij werken ons een slag in de rondte met dit virus. Testen 24/7. Maar als iedereen die verkouden is thuis moet blijven, kan het lab ook wel dicht!
Ysabella Honkeytonk je maakt me nieuwsgierig hoe dat dan gaat met het testen. Moet dat echt onder de microscoop of zeg ik nu iets heel doms?π
Louelle81 Honkeytonk mbt de maatregelen vond ik het wel afwachtend. Terwijl we eigenlijk wel wisten dat dit zou gebeuren. Ik weet wel dat er achter de schermen hard gewerkt wordt en er zijn gelukkig heel veel bedrijven etc die hun eigen maatregelen troffen.
Honkeytonk Ysabella nee hoor. Zeker niet dom. Ik werk gelukkig niet op de virologie, maar wel in hetzelfde lab (werk ook niet als analist of arts hoor,) maar ze kweken dan en dan kijken ze met microscoop of ze scannen in en kijken digitaal. Veel gaat al geautomatiseerd gelukkig!
Honkeytonk Louelle81 het is soms ene beetje zuur om te lezen als.je weet hoe kei en kei hard er gewerkt wordt dat mensen dat laks of afwachtend vinden. En zo bericht van de RIVM zijn enorme gevolgen.. we hebben in Noord Brabant enkele grote ziekenhuizen.. wie gaat die patiΓ«nten nu allemaal opvangen als personeel niet meeer mag werken? Of gaat het nog gezonde personeel nu 24/7 werken tot ze neervallen? Ben wel benieuwd hoe ze dat precies zien... Vind het bericht nog een beetje vaag toch.