Toch6 Bloem ik zou ook zeggen alles naar huis behalve misschien examenklassen. Dan is de school al flink uitgedund. Maar zitten ze in de pauze nog met 100+ in de kantine want dat zijn 4/5 klassen. Met pech maar 3 klassen. En dan degene die niet alleen thuis kunnen blijven. Maar wie kan dat niet als hij op een normale vo zit?
[verwijderd] Toch6 veel scholen spreiden de pauzes zodat er niet teveel leerlingen tegelijk in de aula zitten
Bloem Ik denk dat veel scholen zelf zullen besluiten dicht te gaan. Gezien de algehele tendens en oproep vanuit onderwijs aan de politiek om ze dicht te doen. Wel hoop ik dan dat ze echt de kinderen van ouders met essentiële beroepen opvangen.
[verwijderd] Deliana In de stad waar ik woon (Hoofddorp) zijn nog geen besmetingen geregisteerd. In de omliggende steden wel. (Haarlem, Aalsmeer, Heemsteede, Amstelveen.) In de stad waar de baby shower gehouden wordt (een dorp op de Veluwe) is nu 1 besmetting bekend.
Deliana [verwijderd] ik zou het toch afzeggen. Maatregelen en adviezen RIVM zijn er niet voor niets. Of die baby shower nu of over een aantal weken is dat maakt toch ook weinig uit 🤷
Nescio Ik vind het eigenlijk best gek dat in België alle scholen dichtgaan (met opvang voor ouders die niet anders kunnen) en cafés, restaurants en sommige winkels moeten sluiten en in Nederland alles een beetje bij het oude blijft.. het voelt voor mij alsof ze niet genoeg doorpakken ofzo..
Miek89 Nescio ik begrijp het ook niet. Komt ook nog bij dat we een dichtbevolkt land zijn. Ik vind dat te veel risico
[verwijderd] Wat dubbel is het beleid op werk. Mensen op kantoor moeten thuisblijven bij verkoudheid óf hoesten óf koorts. Wij zorgmedewerkers moeten contact opnemen met de manager als we verkouden zijn, hoesten én koorts hebben. Daarbij zijn onze cliënten zijn vorige week op uitje geweest waarbij één van de medewerkers griep had en nu hebben de cliënten dus 1 voor 1 griep. Ik heb nu vakantie en werd uitgezwaaid met de woorden: grote kans dat we je zullen moeten bellen om in te vallen.
[verwijderd] Bloem Ik moet ook paraat staan. Ik val onder de zorg-maatregelen omdat ik via een thuiszorgorganisatie werk. In de huishouding. Met alle respect voor mijn cliënten, maar de meesten kunnen als het moet wel een paar weken zonder mijn hulp. En bizarre is dat de organisatie onze vrijwilligers ook onder het zorg-protocol plaatst. Vind ik best ver gaan.
Bubblicious [verwijderd] ik ben het volledig met je eens. Ik werk ook in de thuiszorg/huishouding. En de zorgvragers kunnen wel even zonder hulp.
Owl Mijn schoonzus werkt op de IC’s en OK en die mag niet meer komen als ze zou hoesten, dus nog zonder koorts, bij haar op het werk hebben ze voor iedere afdeling andere protocollen, ook afhankelijk van de patiënten die er liggen.
[verwijderd] Nou, daar is hij dan hoor, de corona-paniekaanval. Heeft nog best lang geduurd eigenlijk 😒
Louelle81 [verwijderd] ach jeej, je wordt er ook mee kapotgegooid overal waar je kijkt. Gaat toch in je hoofd zitten. Als je wil ventileren staat mn pb open😘
Runa [verwijderd] ik kan hier niks over zeggen wat je zou helpen want ik heb ze de laatste dagen steeds meer, maar wil je wel even een dikke digitale knuffel sturen 😘
Hooyo-shimbir [verwijderd] wat naar!!! Ik snap dat t gebeurd. Maakt het niet minder vervelen. Sterkte