Gisteren ging mijn man nog even wat boodschappen doen. Het viel mee toen hij binnenkwam, maar toen hij bijna klaar was waren de winkelkarren gewoon op en stond de rij tot aan de kassa al in de koelruimte.
En wat doet een Chinees echtpaar? Voorkruipen! Ze gingen 'zogenaamd' iets uit het koelvak halen, dat ook in de buurt van de kassa's staat, en bleven vervolgens gewoon in de rij staan! Terwijl er mensen rijen en rijen dik achter hun stonden.
Er stond een type bodybuilder ook in de rij zich op te winden. Hij begon luid te roepen in het Frans, over 'die Chinezen die zich van alles permitteren'. De spanning steeg, mensen zwegen en keken. De man begon te schelden en wilde zich al van zijn kar losrukken om naar het koppel toe te stappen. En dat was niet om ze aan te spreken... mijn man heeft hem kunnen kalmeren door te zeggen dat het niet aan hun afkomst lag, maar dat dit gedrag gewoon niet correct is. Dat er een rij is en dat ze zich daaraan moeten houden, etc.. De man ontspande zich, ging weer naar zijn kar terug, mensen gingen zich ermee bemoeien. En dat koppel? Dat bleef gewoon staan.
Echt, het had een haar gescheeld of ze waren wel fysiek aangevallen. Hoe dom ben je in deze tijden? En dan heb je je afkomst (sorry dat ik het zo verwoord) ook al niet mee, Chinezen spreken in deze tijden al van discriminatie en onterechte opmerkingen/beledigingen.