Rietjesbeker Maar dit is niet jouw probleem he! Dit is iets waar hij alleen zelf uit kan komen (of niet). Ga het niet voor hem goed praten, de man die je kende of dacht te kennen is er niet meer. En misschien komt die ook nooit meer terug.
Helemaal eens!
Ik weet dat ik vanuit mijn eigen ervaringen met een dominante, controlerende, ex nogal 'gekleurd' ben als ik dit soort situaties hoor, maar ik wil je toch iets meegeven.... ☺
Mijn ex-partner ging zoals wel vaker op avdk geschreven nogal bijzondere dingen doen. Hij kon (en kan) niet om gaan met het feit dat hij de controle over mij kwijt is en probeert deze op allerlei manieren terug te krijgen. Ik ben toch regelmatig in de valkuil gevallen van het goedpraten, ik ondernam geen actie om erger te voorkomen of had de gedachte 'laten we het vooral goed houden voor de kinderen'.
Ik ging constant over mijn eigen grenzen, maar 'vergat' de kinderen en hun gevoel daarin ook omdat ik zaken wilde goedpraten en niet kwaad wilde spreken over hun vader. Mijn oudste is 11 en die heeft wel door wat er écht speelt 🙈 (de jongste van 9 in mindere mate).
Er gaan straks ongetwijfeld vragen komen over de vrouwen in het leven van hun vader, wat ga je dan zeggen? Of waarom liegt papa zo vaak? Dat kan je toch onmogelijk goedpraten? Misschien alvast iets om over na te denken of je kan bijv. adviezen inwinnen bij een jeugdinstantie.
Waardeloze situatie dit 😬