Ow lieve Ansji toch. Hoe het nou komt is verder niet relevant, jouw ex is echt alleen maar met zichzelf bezig. En dat komt echt heus niet meer, dat hij ineens een empathisch mens word. Ook niet wanneer hij dat straks gaat zeggen ‘ik weet dat ik een klootzak was’ bladiebla. En een week later, doen ze het gewoon weer hoor!!
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu weer; word geen back-up. Daar ga je kapot aan. Geloof maar dat hij dit trucje nog een keer gaat proberen hoor. Hij zoekt het namelijk niet bij zichzelf, maar bij anderen. Dus de minuut dat hij straks een keer ruzie heeft met z’n vriendin omdat hij een sok niet in de wasmand heeft gedaan. Tadaa, dan hangt ie weer aan de lijn hoor. En natuurlijk zegt hij dan niet; ja ik moet ff zeuren tegen iemand, en m’n ei kwijt bij wie em wil hebben. En daarna draait het allemaal weer om mij hoor! Nee dan zegt hij, ik mis je, we hadden wat moois samen, voor de kinderen zou het toch beter zijn dat.. bla bla.
Doe het niet, trap er niet in. Denk aan je eigen belang. En van welk stuk van hem hou je nog en houd je je aan vast? Is dat wie hij is? Of is dat wie hij was, of zou kunnen zijn? Kortom, hou je echt van hem, of van jouw beeld/idee over hem?