iMoeder Dus daarom zou ik je dat ook wel mee willen geven; niet alles is in harmonie op te lossen, hoe graag je dat ook wil. Af en toe zul je toch op je strepen moeten gaan staan en voor jezelf op moeten komen. Om de duidelijkheid en stabiele basis te bereiken die je graag wil. En dat is helemaal geen slecht voorbeeld voor je kinderen hoor. Conflict vermijden tegen elke prijs daarentegen, dat wel...
Goed advies! Hier liep ik in het begin (en nog steeds wel hoor) gigantisch tegenaan.
Nou is mijn ex een geval apart op dit gebied, want persoonlijke grenzen daar snapt hij helemaal niets van. Hij wil iets en dan gaat dat zo gebeuren ook. Om conflicten te vermijden ging ik daar (deels onbewust) in mee, het had (heeft) ook werkelijk geen zin om er tegenin te gaan, waardoor mijn persoonlijke grenzen compleet vervaagd zijn....
Nu (1.5 jaar verder) probeer ik toch steeds te denken aan wat nu echt belangrijk is voor mij én de kinderen. Dan is hij maar boos.
Lijkt mij trouwens wel pittig voor de kinderen dat hun vader iedere keer weer met een ander gaat samenwonen.... 😒