Liekje81 Ik kan normaal gesproken best snel inpakken. Als de was maar gedaan is zodat ik alles uit de kasten kan pakken. Dan is het appeltje eitje.
Het meeste tijd gaat zitten in m’n skincare want dan moet ik altijd even afwegen welke in mee neem en welke daarvan ik de volgende ochtend nog gebruik voor we weg gaan. Idem voor make-up. Meestal neem ik ook nog een mini reisapotheek mee met diarree remmers, paracetamol, pleisters, reis tabletjes, bisacodyl, maagzuur remmers, ors, Zofran etc.
En zo een lijstje van eten en drinken voor onderweg, spullen voor in het verblijf (duck tape, wasknijpers, schaar etc dat soort dingen)
En dan nog ben ik normaal redelijk snel. Alles er in gooien, checklist nalopen of ik alles heb en klaar. Alleen dit jaar moest de vakantie sws al uit mn tenen komen, en ik was/ben verdrietig, afgeleid, slaap slecht etc.
Waar ik het meeste stress van krijg altijd al, zijn alle diabetes spullen. Daarvan mag ik echt helemaal niks vergeten. Anders kunnen we gewoon terug, we kunnen nou eenmaal niet zonder. Dus alle spullen voor het wisselen en de insuline waarvan de voorraad gekoeld moet blijven. (Heb ik vorig jaar een speciaal koeltasje voor gekocht.) En natuurlijk naaldjes en reserve prik pennen, genoeg stripjes, pomp batterijen etc etc. Nou ja je snapt het wel.
Dan moet er een reserve vakantie pomp aangevraagd worden (in Nederland komt er binnen 3 uur een courier een nieuwe pomp bezorgen als die er ineens mee stopt. Maar in het buitenland kan dat niet dus krijg je een reserve mee. Heel handig, alleen die moet je wel op tijd aanvragen en laten leveren).
Dan de medicatie verklaringen voor alle adhd medicatie. Die moet je invullen. Opsturen naar de arts, krijg je ze weer terug en daarna opsturen naar het CAK. En dan krijg je pas de verklaring opgestuurd die je nodig hebt. Dat duurt allemaal ook even.
Ingevulde toestemmingsverklaringen van ex dat ik de kinderen mee mag nemen en niet aan het ontvoeren ben. Moet je weer dingen printen, mailen, hopen dat hij het invult, kopie van zijn ID er bij en weet ik het allemaal.
Voor de huisdieren moet wat geregeld. De plantjes.
Ik vind het allemaal best een gedoe hoor.