Femkes tja, ik loop ook in een strak badpak rond.
Wij hebben normaal ook de keus om een zwemjurkje aan te trekken als we dat willen of een wat wijdere vrouwenzwemboxer over onze bikini of badpak. Een moslima moet ook gewoon kunnen zwemmen in voor haar passende en bedekkende zwemkleding, ondanks dat dit ook wijder zit dan standaard zwemkleding. Van mij mogen vrouwen alles dragen in het zwembad; wijd, strak, bedekt, bloot etc, zolang het uiteraard zwemkleding is ivm veiligheid. Idem mannen.
Ik vind ‘ik draag ook een strak zwempak, ondanks dat ik mij niet prettig daarin voel, dus dan moeten mannen ook niet zeuren’ daarom geen goed argument. Mijn man doet het, maar ik heb er alle begrip voor dat hij zich hierin niet prettig voelt of als hij dan niet zou willen zwemmen. Andersom zou hij ook niet tegen mij zeggen dat ik zeur of dat ik moet zwemmen, als ik mij op een of andere reden niet prettig zou voelen in een strak badpak en daarom niet wil zwemmen.
Ik vind het persoonlijk stom dat je verplicht wordt om bepaalde type zwemkleding te dragen, terwijl er andere zwemkleding is waar je je misschien prettiger in voelt. Dat hele hygiëne argument vind ik echt kul. Zo vies zijn de Nederlandse zwembaden nu ook weer niet.