Laat ik voor op stellen dat ik een voorstander ben van een vaginale bevalling. De baby krijgt in het geboortekanaal van alles van bacteriën mee (vaak positief).
Dat gezegd hebbende: ik zou het zoooo fijn hebben gevonden als de gyn of vk tijdens mijn bevallingen gezegd zou hebben dat een keizersnede ook echt oké is. En dat sommige vrouwen/sommige bevallingen/sommige kinderen gewoon niet vaginaal gaan en dat dat dan ook oké is. Dat het geen falen is, maar dat het gewoon een andere route is.
Het ene lichaam is er gewoon beter gebouwd om te baren dan de ander. En ik was echt twee keer van tevoren volledig overtuigd dat ik dit ff ging doen en dat ‘miljoenen vrouwen doen dit dus ik ook’ etc. Maar toch twee keer een keizersnede.
Ik vind dat we hier in NL wel vaak vrouwen onnodig laten lijden. Door dagenlange bevallingen, totaalrupturen en meer van dat soort ellende. Na een bepaald aantal uur moet het gewoon een bespreekpunt worden om een keizersnede te gaan doen.
Keizersnede is echt geen lolletje!! Maar mijn lichaam kon gewoon niet fatsoenlijk baren.