[verwijderd] Ik vind het super leuk om foto's te maken met m'n amauteur spiegelreflex cameraatje.(Nikon) Nu heb ik wat geld gekregen en deze wil ik eigenlijk bijleggen aan een lens. Maar ik twijfel tussen een 35mm f/1.8G of een 50mm f/1.8G. Het prijsverschil is 40 euro, dus dat speelt geen rol in de aanschaf. Wie heeft deze hobby nog meer of heeft er verstand van en wilt mij misschien adviseren?
Sevenof9 [verwijderd] het ligt er heel erg aan welke foto's je wilt maken. Als ik jou was zou ik eerst eens kijken welke brandpuntafstand je het meeste gebruikt op je kitlens. Als dat dichter bij de 50 ligt koop je die en als het dichter bij de 35 ligt koop je die. Ik heb ze beide, de 50 vind ik fijner voor portretfoto's maar de 35 is fijner voor bijvoorbeeld een stedentripje of binnenshuis.
[verwijderd] Sevenof9 oh, ik ben wel een hele grote amateur, merk ik nu đ waar kan ik het brandpuntsafstand vinden? Edit: gevonden. Binnen zit ik meer rond de 50, buiten rond 35 (of eronder)
Sevenof9 [verwijderd] dat is die 35 of 50mm đ dus op je kitlens, ik gok de 18-55 zie je als je inzoomt en uitzoomt op hoeveel mm je lens staat. Dus als ik jou was zou ik een dag gaan fotograferen met die lens alleen op 35mm en ook een dag met de lens alleen op 50mm en dan kijken wat je het meeste aanspreekt. Ik denk niet dat iemand je verder kan adviseren, het zijn beide goede lenzen maar het type foto's dat je maakt is heel persoonlijk.
[verwijderd] Sevenof9 Maar ik vind dit echt al een heel goed advies, hier was ik zelf dus nooit op gekomen. Dank je wel!