[verwijderd] Met behulp van informatie en een hulppakketje uit het ziekenhuis begonnen met kolven. Vanavond de eerste serieuze poging en al gelijk 4,5 ml in de vriezer kunnen leggen. Ik ben er serieus trots op. ๐
Pimpelmeesje [verwijderd] ik voel me echt een enorme dodo dat ik dit vraag, maar bedoel je cl of gaat het echt over zulke mini hoeveelheden? ๐ณ๐
Pimpelmeesje Toch6 okรฉ thanks ๐ ik kan me ook wel goed voorstellen dat t in t begin zo weinig is, maar 8x kolven voor 4,5 cm3 leek me vreemd..
[verwijderd] Pimpelmeesje Ik was na mijn eerste keizersnede ook zo verbaasd dat er echt maar druppeltjes uit kwamen en dat ik niet gelijk een klein flesje kon produceren. Toen was het net na de keizersnede en was het zo weinig dat ik er niks mee kon. Vandaag 36 weken, dus ik denk dat er rond de keizersnede met 39+? wel aardig wat op gang is.
Elsie89 Pimpelmeesje laagje van de baby past op dag 1 3ml in volgens mij dus op zich is een klein beetje genoeg. En na een ks duurt het wel vaker iets langer voor er voeding komt. Alhoewel onze 2e dezelfde vanavond al lag te klokken maar goed dat is dus per kind verschillend
aardbeitjes [verwijderd] daarbij heeft een baby echt maar een paar slokjes nodig als hij net geboren is. Geen hele flessen zoals men wel eens denkt ๐คจ Een babymaagje is klein en als je nu al kunt kolven, dan is de productie al mooi op gang aan het komen! Super
Cactusje Elsie89 Klein beetje op dag 1 is idd echt genoeg. Dat zei onze kraamverzorgster tenminste. Zoontje krijgt dan wel de fles, maar het waren eigenlijk maar 2 kleine likjes per voeding die hij aan de speen gaf de eerste dag en dan was het alweer genoeg. Mijn kleine meid drink wel direct de flesjes helemaal leeg, was geen lol aan zo snel als die eerste flesjes gingen. 2x hard zuigen en het was alweer op๐
[verwijderd] Zo'n maagje is inimini als ze net geboren zijn. Daar passen een paar slokjes in. Gelukkig maar want moeders kunnen nog niet meer produceren dan dat. Toch mooi hoe dat is geregeld ๐ Op dag 2 produceer je iets meer, de baby kan ook iets meer aan. Op dag 3 of 4 komt de melk, en dan is de baby ook klaar voor 'grotere' hoeveelheden. (als je melk wat laat komt dan heb je wel een klein probleempje ๐ Mijn melk kwam pas op dag 5. Rรฉmy rook de melk al wel dus dag 4 heeft hij erg gefrustreerd doorgebracht ๐ )
[verwijderd] [verwijderd] In het geval van nood of wat voor reden dan ook, zorgt dit ervoor dat ze niet met kunst hoeven bijvoeden. ๐ Ben echt heel blij dat ik dit voor mn baby kan doen.
aardbeitjes [verwijderd] echt top. Ik wou dat ik dit bij de 1e had gedaan. Heb 2 dagen bijgevoed en vond het vreselijk ๐ Daarna wel een jaar bv gegeven dus het is goed gekomen
[verwijderd] aardbeitjes Een like voor het laatste stukje! Net was het maar een kwart van gisterenavond, maar vanavond weer een sessie.
[verwijderd] Oh man, ik kan me die eerste dagen na de ks nog goed herinneren... met een naaldje ieder drupje uit de kolf proberen op te zuigen... want ieder drupje was er 1 extra! ๐ ๐ ๐
[verwijderd] Ik lees dat de bv bij jullie na de ks moeilijk op gang kwam, maar dat hoeft echt niet altijd zo te zijn hoor. Bij mij kwam de bv na de ks juist heel snel op gang. En dat was nota bene een geplande ks, waar dus geen hormonale veranderingen van een bevalling aan vooraf waren gegaan.
Elsie89 [verwijderd] is ook zo! Hier 2x een geplande ks bij de 1e na 24 uur kolven een paar druppels en bij de 2e die hoorde je dezelfde avond al melk wegklikken.
[verwijderd] Na de eerste keer 4,5 ml werd het erg minder, en daarna langzaam weer meer. 5 dagen verder en ik zit weer op 5 ml voor 20 min handkolven. Met nog 2,5 week te gaan, ben ik benieuwd waarop we uit komen. ๐๐